DERS ADI

: Duvar Resmi IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSS 3004 Duvar Resmi IV SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. HAMDİ GÖKOVA

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Dersi alan öğrencilerin,iç ve dış mekam duvarlarına yönelik çalışmalarını sağlamak.Bunun için öncelikle en uygun ve etkili görsel ve resimsel tasarımları üretebilmeleri ve bu sürecin sonunda monümental uygulamalarını gerçekleştirebilmeleri için gereken bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Kamusal ve özel alanlara özgü sanatsal projeler oluşturabilmesi;
2   Özellikle kamuya açık dış mekanlarda gerçekleştirilecek uygulamalar sayesinde sanatın kitleleri etkileme ve eğitme özelliklerini deneyimleyerek sosyal bir yaklaşım sahibi olması.
3   Uygulamaların projelendirilmesi aşamasında farklı düşünceleri ve önerileri dikkate alarak pratik çözümler oluşturabilmesi;
4   Dış Mekanlara dönük uygulama sürecinde dış faktörlerin olumlu / olumsuz etkilerine karşı durabilme deneyimi edinmesi;
5   İç / Dış Mekanlara özgü görsel çözümleri kendi iç dinamikleri bağlamında oluşturabilmesi; beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş Duvar Resminin tarihçesi hakkında konuşma
2 Teorik anlatıma devam ve görsel örnekler
3 Çağdaş uygulamalar üstünde yoğunlaşma ve yorumlar.
4 Teknolojik bilgi aktarımı.
5 Belirlenmiş yüzeye dönük tasarım sürecinin başlaması
6 Tasarımlar hakkında tartışma
7 Tasarımlar hakkında tartışma
8 Tasarımları içeren sunum Dosyalarının değerlendirilmesi.
9 Seçilmiş projenin uygulama sürecinin başlatılması.
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Dönem sonu değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-ARDA,Fethi, Duvar Resim,Yeni Boyut Dergisi,Ank.,1982
2-ATAKAN,Nancy,Arayışlar,İst.,YKY,1998
3-KUTAY,Gülay,Biz Duvar Yazısıyız,İst.,Metis Yayınları,1998
4-LEYLAVERGENE,Jacques,Resimli Duvarlar,Yeni Boyut Dergisi,Ank.,Kasım 1982

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-İç / Dış Mekanlara dönük uygulamaların iyi çözümlenmiş ölçekli projelerle mümkün olabilmesi nedeniyle öğrenci bu konuda etraflıca bilgilendirilir.
2-Konuyla ilgili geleneksel ve güncel görsel örnekler açıklamalı ve karşılıklı yorumlanarak ele alınır.
3-En etkili sonuca ulaşmak için tasarıma dönük eskizler ve fikirler hakkında tartışılır ve önerilerde bulunulur.
4-Uygulama aşamasında projenin her aşaması denetlenir ve yorumlarla etkili bir sonuca ulaşılmaya çalışılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Derse % 75 devam zurunluluğu vardır.
2-Derse ait uygulama performansı takibi yapılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hamdi.gokova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Proje Sunum Dosyası 1 8 8
Yıl sonu değerlendirmesine hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 8 8
Yıl sonu değerlendirmesi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1222222222222222
ÖK.2333333333333333
ÖK.3222222222222222
ÖK.4222222222222222
ÖK.5222222222222222