DERS ADI

: Atölye-Proje VI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 3012 Atölye-Proje VI ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. HAMDİ GÖKOVA

Dersi Alan Birimler

Resim
Resim Bölümü

Dersin Amacı

Lisans öğrenimi sürecinde edinilen bilgi, birikim ve deneyimi yansıtacak şekilde belirginleşen sanat yaklaşımlarının, sistematik ve sürekli bir üretim modeli oluşturacak şekilde organize etmek ve teknik / teorik tartışmalar eşliğinde gelişmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenci bireysel sanat tavrının ne olduğu konusunda bilgi kazanması,
2   Özgün sanat tavrının, bağımsız araştırmalarla, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip olması,
3   Sanatsal anlatımın görsel unsurlarla kodlanmış yeni bir biçimsel organizasyon olduğunu kavranması,
4   Çalışmalarında gündeme gelen biçim-anlam ilişkileri, sanat uygulamaları geleneği çerçevesinde, sanat tarihi bilgisiyle, düşünsel ve sosyolojik veriler bağlamında kurulacağının bilinmesi,
5   Çalışmalarını, çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde, bir sunum konsepti çerçevesinde, mekanı da tartışan bir yaklaşımla izleyiciyle paylaşması gerektiği konusunda bilgili olması
6   Resimsel üretimlerin yanı sıra fotoğraf ve video gibi araçların ya da performatif sanatların öğrenci tarafından deneyimlenmesi,
7   Farklı disiplinlerden tipik yapıt örneklerini inceleme, tartışma ve okuma metinleriyle ile dev konuyu kuramsal açıdan kavrayabilme becerisini kazanması,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje sunumu. Konu anlatımı
2 Farklı sanatsal disiplinlerden yapıt örneklerini içeren gösel sunum
3 Kuramsal metinler ve film/video izleme önerileri
4 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
5 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
6 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
7 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
8 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim,kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
9 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
10 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
11 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
12 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
13 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
14 Sergi ve sunum
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, 2000
2. Foster, Hal, Gerçeğin Geri Dönüşü,Ayrıntı Yayınları Sanat ve Kuram Dizisi, Mayıs 2009
3. Kuspit, Donald, Sanatın Sonu, Metis yayınları, Şubat 2006
4. Vitamin D, New Perspectives in Drawing, Phaidon Press , New York, 2005
5. Vitamin P, New Perspectives in Painting, Phaidon Press , New York, 2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, uygulama önerileri ve pratikleri ile birlikte, öğrenciyle yüz yüze çalışarak gerçekleştirilecektir. Ayrıca teorik bilgiler, görsel sunumlar, film / video izleme önerileri, haftalık yazı ve yorumlama ödevleri ile desteklenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 ATL AtölyeÇalışmaları
4 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + ODV * 0.10 + ATL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çalışmalar da kullanılan görsel dile, tekniğe olan hakimiyet, materyali dönüştürme becerisi. Çalışmalarda, biçim ve anlam ilişkisi bakımından tutarlılık, gelişebilirlik, orijinallik ve imgelem zenginliği üretebilme. Çalışmaların sunumu ve sergileme biçimleri konusundaki beceri ve hassasiyet.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Proje Dosyası - Ödev hazırlama 1 10 10
Katalog Çalışması Ödev Hazırlama 1 10 10
Seminer Hazırlama 1 12 12
Dönem sonu Değerlendirmesi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1153
ÖK.2315
ÖK.3513
ÖK.4531
ÖK.5531
ÖK.635553
ÖK.753