DERS ADI

: Duvar Resmi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSS 2005 Duvar Resmi I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. HAMDİ GÖKOVA

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Bu Ders Resim Bölümü öğrencilerinin kamusal ve özel alanlarda duvar resmi uygulama yöntemi olan Mozaik Tekniğini araştırarak ve tasarlayarak uygulayabilmelerini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geçmişten günümüze Mozaik Tekniği konusunda bilgiye sahip olması.
2   Araç gereç ve uygulama yöntemleri bilgisine sahip olması.
3   Uygulama aşamasında edindiği deneyimi gerekli bulursa kendi çalışmalarına da kanalize edebilmesi.
4   Resmi ya da özel kurumlar, kişiler tarafından teklif edildiği takdirde bu uygulamayı profesyonel olarak gerçekleştirebilmesi.
5   Gerektiğinde bu tekniğin restorasyonuyla ilgili çalışmalarına dahil olabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel süreçte Mozaik (Anlatım)
2 Görsel örnekler sunumu ve anlatım.
3 Tasarım konularının verilmesi.
4 Proje sunum dosyası hazırlanması prensipleri.
5 Uygulama altyapı çalışmaları.
6 Tasarımlar hakkında tartışma.
7 Proje sunum dosyalarının teslimi ve değerlendirilmesi.
8 Uygulamanın başlatılması
9 Uygulama süreci.
10 Uygulama süreci
11 Uygulama süeci
12 Uygulama süreci
13 Uygulama süreci
14 Dönem ödevinin teslim edilmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Gökova, HAMDİ ,Duvar Resmi Ders Notları, 1999 İZMİR
2-Jobst,WERNER&Erdal BEHÇET&Gurtner CHRISTIAN,İstanbul Büyüksaray Mozaiği, Arkeoloji ve Sanat Yayınları,1997,İSTANBUL
3-Wrigley,LYNETTE, Murals, Nev Holland Ltd.,1997,LONDON
4-White, A. Matthews H. Kleinber, W.E., Ayasofya, (Çev. Handan Cingi), Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Öğrencilere Mozaik Tekniğiyle ilgili teorik bilgi görsel örneklerle desteklenerek verilir.
2-Uygulamaya dönük olarak bir Proje Sunum Dosyası istenir.
3-Öğrenciler kendilerine önerilen konu başlıklarından birini seçerek bir dönem ödevi hazırlarlar.
4-Uygulama karşılıklı tartışma ve yorumlarla geliştirilerek tamamlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1-Araştırmaya yönlendirme teorik bilgilendirmenin pekiştirilmesini amaçlar.
2-Proje Sunumu profesyonel anlamda portfolyo hazırlama disiplini kazandırmayı amaçlar.
3-Dönem içindeki uygulama performansı izlenerek derse ilişkin verim değerlendirilmiş olur.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemlerine ilişkin açıklamalar aynı zamanda değerlendirme kriterleridir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hamdi.gokova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Proje sunum dosyası 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 8 8
Yıl sonu uygulama projesi 1 8 8
Diğer Kısa Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.33235
ÖK.4311313
ÖK.512