DERS ADI

: Disiplinlerarası Sanat II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSS 3002 Disiplinlerarası Sanat II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BORGA KANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Görsel İletişim Tasarımı
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Öğrencilere çağdaş sanatın disiplinler arası yapısı içerisinde gündeme gelen yeni işleyiş sistemlerini sorgulatmak. Günümüzde sanatın kurumsallaşması, bağımsız bünyelerce üretilmesi arasındaki farklı stratejileri vurgulamak. Öğrencileri mezun olduklarında dahil olabilecekleri bu sistemler hakkında ön bilgiyi vermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlişkisel Estetik Kavramı ve bu doğrultuda üretilen günümüz sanatı örnekleri hakkında yetkin bilgi edinebilmesi
2   Kurumsal Eleştiri ve Çağdaş Sanat ilişkisi hakkında detaylı bilgi edinilecek. Bu tartışma alanının Sanat üretimine etkileri üzerine bilinç geliştirebilmesi
3   Türkiye'de çağdaş sanatın oluşum süreci hakkında detaylı bilgiye ve yorumlama becerisine sahip olabilmesi
4   Günümüzde sanatın kurumsallaşması, bağımsız bünyelerce üretilmesi arasındaki farklı stratejileri öğrenebilmesi
5   Günümüzde sanatın üretimi ve sunumu adına alternatif arayışları olan bazı oluşumlar insiyatifler, kolektifler, kar amacı gütmeyen yapılar hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve bu yapılarla iletişim kurma becerisini kazanması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş sanat ve İlişkisel Estetik Kavramı ( N.Bourriaud)
2 Günümüz Sanatında Mütavezi Öneriler (C. Esche)
3 Bağımsız bünyeler; Günümüz sanatında insiyatifler, kolektifler, kar amacı gütmeyen yapılar I
4 Bağımsız bünyeler; Günümüz sanatında insiyatifler, kolektifler, kar amacı gütmeyen yapılar II
5 Sanatçı Müzeleri
6 Sergi Alanı olarak Kitap. Sanatçı Kitapları
7 Çağdaş Sanat ve Kurumsallaşma I (Müzeler)
8 Çağdaş Sanat ve Kurumsallaşma II (Bienaller, Fuarlar
9 Çağdaş Sanat ve Kurumsal Eleştiri I ( Öncü Hareketler)
10 Çağdaş Sanat ve Kurumsal Eleştiri II (Güncel Stratejiler)
11 Türkiye'de Çağdaş Sanatın oluşum süreci (70-80'ler)
12 Türkiye'de Çağdaş Sanatın gelişim süreci ( 90'lar)
13 Türkiye'de Çağdaş Sanatta yeni yönelimler I (2000'lerin başı)
14 Türkiye'de Çağdaş Sanatta yeni yönelimler II (2010 ve sonrası)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1- Bourriaud, Nicolas, Postprodüksiyon, Bağlam Yayınları, 2004

Yardımcı kaynaklar:
1- Akay, Ali, Kıvrımlar, Bağlam Yayınları,
2- Altındere,Halil / Evren, Süreyyya, User's Manual Contemporary Art in Turkey 1986-2006 - Kullanma Kılavuzu : Türkiye'de Güncel Sanat, Art-ist, 2008
3- Stallabrass, Julian, Sanat A.Ş, İletisim Yayınları, 2011
4- Tüzünoğlu, Azra (Editör), Dersimiz Güncel Sanat, Pilot Yayınları, 2009


Diğer ders materyalleri:
Çağdaş Sanat Dergileri, Sergi ve Sanatçılara ilişkin Video kayıtları, Sanatçı Portfolyoları, web siteleri, v.d.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı ile ilişkilendirilecek şekilde kendilerine anlatılan müfredatın eşliğinde bol çeşitli görsel-işitsel materyalle örülü bir program ile hareket edilecektir. Programdaki konulara ve tartışmalara ilişkin öğrencinin vizyonunu arttırıcı kolektif çalışmalara ve keşiflerle açık bir uygulama projesi de yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SPD Uyg/Proje/Sınav/Performans/Dosya sunum
2 OJP Ödev/Jüri değ./Proje
3 BSN Başarı Notu SPD * 0.40 + OJP * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Çağdaş sanat ve disiplinlerarasılık, enstalasyon ve kurgusal anlatı, kavramlarına ilişkin bilgi ve beceriyi ölçmek adına öğrenciler tarafından bir ödev-sunu gerçekleştirilecektir.

2- Kamusal Alanda Sanat uygulamalarını çözümleyebilme, Video Sanatı hakkında bilgi ve beceriyi ölçmek adına bir proje uygulaması gerçekleştirilecektir ve teslimler proje dosyası sunumu eşliginde gerçekleştirilecektir.

3- Final notu bu ders boyunca elde edilecek tüm beceriler üzerine hem kuramsal bilgiyi ve yorumlama becerisini ölçecek nitelikte bir yazılı sınav ile belirlenecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Konunun anlaşılması
2. Nicelik
3. Nitelik

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Final Projesi Uygulamasına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 1 8 8
Sunum hazırlama 1 8 8
Final Projesi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5