Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Grafik Sanatlar Bölümü |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ BETÜL USLU ÖZKAN |
Dersi Alan Birimler |
Grafik Sanatlar |
Dersin Amacı |
Yazı karakterlerinin gelişimi sürecinde, dönemsel gelişim ve değişimlerin yazı yüzleri üzerindeki yapısal farklılıkları meydana getirdiği ve oluşan bu farklılıklarla tanımlanan, dönemsel sınıflandırmaların öğrenilmesi dersin ana amacıdır. Dönemsel sınıflandırmalara ait yazı karakterlerinin tasarım üzerindeki etkisini anlama. Tasarımın içeriğine ve amacına uygun yazı karakteri seçebilme. Metin düzenlemede dikkat edilmesi gerekenler. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
GRB 3001 - Grafik Resimleme |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill.
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Proje ile ilgili seminer, |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Projeyi doğru okuma ve anlama, |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileriyle tamamlaması ve öğrencilerden bu bağlamda tamamen özgün çalışmalar üretmesi beklenmektedir. Herhangi bir biçimde bir başka çalışmadan doğrudan esinlenme, bire bir yararlanma, bir benzerini üretme ve hatta bir başkasına yaptırtma gibi durumlar kesinlikle kabul edilmemektedir. Bununla birlikte öğrencilerin zamanı verimli kullanabilmeleri ve dakik olmaları beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
E-Posta: betulusluozkan@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|