DERS ADI

: Basın Yayın Tasarımı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 3034 Basın Yayın Tasarımı II SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

EMRE DUYGU

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Sanatlar Bölümü
Grafik Tasarımı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Kitap nesnesini ve onun anatomisini tanımak, farklı tür ve içeriklere göre tek veya seri kitap kapağı tasarımları oluşturabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Belirli bir içeriği kitap medyumuna göre görselleştirebilmesi,
2   Belirli bir konsepti bir bütünlük içerisinde farklı tasarım uygulamalarıyla çeşitlendirebilmesi,
3   Yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinmesi,
4   Yaptığı tasarımı farklı görselleştirme arayışlarıyla uygulama deneyimi edinmesi,
5   Yaptığı tasarımı uygun araçlarla uygulama becerisini geliştirmesi,
6   Yaratıcı tasarımlar yapmak için nesnelliğini ve özgünlüğünü ortaya koyabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEM 3021 - Sanat Felsefesi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 DERS PROGRAMI/İŞLEYİŞ HAKKINDA BİLGİ
2 ANLATIM / TARTIŞMA: KİTAP / 1. PROJE BİLGİLENDİRME
3 TASLAK DEĞERLENDİRME
4 TASLAK DEĞERLENDİRME
5 TASLAK DEĞERLENDİRME
6 TASLAK DEĞERLENDİRME
7 FİNAL DEĞERLENDİRME
8 SUNUM/TARTIŞMA: ÖRNEK İNCELEMELERİ / 2. PROJE BİLGİLENDİRME
9 KONSEPT/TASLAK DEĞERLENDİRME
10 TASLAK DEĞERLENDİRME
11 TASLAK DEĞERLENDİRME
12 TASLAK DEĞERLENDİRME
13 TASLAK DEĞERLENDİRME
14 FİNAL DEĞERLENDİRME

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Thinking With Type, Elen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010
Masterpieces of Illumination, Ingo F. Walther, Norbert Wolf, Taschen Books, 2001
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Kitap Nesnesi Nesne Olarak Kitap, Burcu Dündar, Metis Yayınları, 2012
www.thinkingwithtype.com
www.smashingmagazine.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Proje uygulamaları; stüdyo ortamında, slaytlı seminerler ve taslak/uygulama değerlendirme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 5 70
Sunum Hazırlama 5 1 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15534
ÖK.25353
ÖK.35545333
ÖK.45533
ÖK.55453
ÖK.6553