DERS ADI

: Kitle İletişim Kuramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRF 4003 Kitle İletişim Kuramları ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEHMET KORKUT ÖZTEKİN

Dersi Alan Birimler

Grafik
Görsel İletişim Tasarımı
Grafik Sanatlar
Grafik Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Dijital Sanatlar

Dersin Amacı

Bir kitle iletişim ve kitle manipülasyonu aracı olarak görsel medyanın gelişimi üzerine temel düzeyde aydınlanmış, entelektüel tasarımcı/sanatçı/düşünür adayları yetiştirmek. Sanat ve tasarımın toplumsal etkisi üzerine tasarımcı adaylarını bilinçlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımda sanatsal üretim ve deneysellik duyarlılığı kazanması
2   Kitle iletişim kuramlarını ana başlıklarıyla öğrenmesi
3   Görsel medyaların grafik tasarım ile ilişkisi üzerine bilinçlenmesi
4   Üretiminin yaratabileceği toplumsal etkiler üzerine sosyal duyarlılık sahibi tasarımcı olarak yetişmesi
5   Yaratıcılığı sosyal iletişim kuramları perspektifinde daha bilinçli bir düzeye yükselmesi
6   Sanat, tasarım, sosyoloji, tarih ve antropoloji üzerine temel başlangıç düzeyinde diyalektik tartışma yapması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Halkla ilişkilerin doğuşu ve Psikanalizm
2 Tartışma
3 Dünya Savaşları döneminde görsel iletişim tasarımı ve toplum tasarımının sosyo-ekonomik ve politik etkileri
4 Tartışma
5 Baby Boomer Amerikası, Çiçek Çocuklar ve Gençlik hareketlerinin ışığında Marshall MacLuhan
6 Tartışma
7 Ara sınav
8 Sıcak ve soğuk medya
9 Tartışma
10 Güç ve kontrol; İnternetin doğuşu
11 Tartışma
12 Sansür; Çizgi roman, Sinema ve diğer görsel iletişim medyaları
13 Tartışma
14 Cesur Yeni Dünya yı yeniden ziyaret etmek; Jules Verne, George Orvel, Aldeous Huxley, Ayn Rand

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Matters of Gravity, Scott Bucatman, Duke University Press Books/ ISBN-10 no: 822331195
Control and Freedom, Wendy Hui-Kiong Chun,The MIT Press/ ISBN-10 no: 0262533065
Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor Modernite Deneyimi, Marshall Berman, İletişim Yayınları/ ISBN no: 9789754703849
Century of Self, Adam Curtis, BBC, Belgesel üç bölüm
Power of Nightmares, Adam Curtis, BBC, Belgesel üç bölüm
All Watched Ower Machines by Machines of Loving Grace, Adam Curtis, BBC, Belgesel üç bölüm
Cesur Yeni Dünya, Aldeous Huxley
İthaki Yayınları/ ISBN no: 9789756902165

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminer, tartışma, görsel işitsel malzeme sunumu, araştırma raporu hazırlanması, yazılı vize ve final sınavı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derste bir vize bir de final sınavı yapılır. Ayrıca öğrencilerden bir inceleme raporu hazırlamaları beklenir. Sınıf içi tartışmalara ve seminerlere katılım, derse devam ödüllendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler projelerini şahsen kendileri yapmak zorundadırlar. İntihal ve kopya çekmek yasaktır. Bu suçu işleyen öğrenciler en ağır akademik cezaya çarptırılırlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Ahmet Erinanç
ahmet.erinanc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 0,5 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 9 9
Sunum Hazırlama 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.131211333333333333
ÖK.233222333333333333
ÖK.333222333333333333
ÖK.433333333233333233
ÖK.533233333233333233
ÖK.633233333233333233