DERS ADI

: Tipografi III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRF 3023 Tipografi III SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Tasarımı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Önceki yıllarda edinilen temel tipografik bilginin uygulamalar ile pekiştirilerek ileri seviyeye taşınması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda poster tasarımları, başlık yazıtipleri dersin ana odak noktasıdır. Bunun yanında tipografinin iki boyutlu yüzeyler dışında kullanım dinamiklerinin kavranması da dersin ikincil hedeflerindendir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Başlık yazı tiplerinin işlevini çözümlemek
2   Tipografinin çeşitli kullanım alanları üzerine deneyim sahibi olmak
3   Tipografiyi temel bir görsel kimlik elemanı olarak kullanabilmek
4   Tipografi alanında öncü yerli ve yabancı tasarımcıları tanımak ve analiz etmek
5   Doğru yazı tipi seçimi üzerine egzersiz yapmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Başlık yazıtipleri hakkında bilgilendirme.
2 Proje1: Başlık yazıtipleri hakkında proje süreci üzerine bilgilendirme.
3 Yapılan araştırmaların sunumu.
4 Eskiz çalışmaları değerlendirmesi.
5 Eskiz çalışmaları değerlendirmesi.
6 Eskiz çalışmaları değerlendirmesi.
7 Proje final sunumu ve geri bildirimler.
8 2. Proje Poster tasarımı hakkında bilgilendirme ve tartışma.
9 Araştırmaların değerlendirilmesi.
10 Eskiz çalışmaları değerlendirmesi.
11 Eskiz çalışmaları değerlendirmesi.
12 Eskiz çalışmaları değerlendirmesi.
13 Eskiz çalışmaları değerlendirmesi.
14 Proje final değerlendirmesi ve dönem sonu değerlendirmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill.
CRAIG; J. (1990). Basic typography: a design manual, New York: Watson-Guptill Publications.
SAMARA, T. (2006). Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design, Rockport Publishers.
CARTER, R., Day, B., Meggs, P. Typographic Design: Form and Communication BECER,
E. (2007), Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları
JUBERT, R., LUPTON, E. and LEMOİNE, S., Typography and Graphic Design: From Antiquity to the Present, Flammarion
AMBROS, G. and HARRİS, P., Typo: The Fundamentals of Typography, AVA Publishing
Typography: The Arrangement, Style and Appearance of Type and Typefaces
SARIKAVAK, N. K., Tipografinin Temelleri, Doruk
SARIKAVAK, N. K., Sayısal Tipografi: Batı da ve Ülkemizde Sayısal Harf/Font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları
HILNER, M. Basic Typography 01: Virtual Typography, Academia
Thinking With Type, Elen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010
Masterpieces of Illumination, Ingo F. Walther, Norbert Wolf, Taschen Books, 2001
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Kitap Nesnesi Nesne Olarak Kitap, Burcu Dündar, Metis Yayınları, 2012
www.thinkingwithtype.com
www.smashingmagazine.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler atölye içerisinde yüz yüze görüşmeler, sunumlar ve periyodik proje değerlendirmeleri ile yürütülür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 BSN Başarı Notu PR * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse eksiksiz katılım.
Araştırma becerisi.
Yaratıcı fikir geliştirme.
Proje zamanlamasına uyum.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında gelinmeli ve stüdyoda çalışılmalıdır. Verilen sunumlar ve proje taslakları takvime göre çalışılmalıdır. Derse katılım gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ziyacanbayar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pandemi koşulları ve okuldaki fiziksel imkanların sınırlı olması nedeniyle randevu ile görüşme yapılmaktadır. Mail ile önceden haber verilmelidir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Tasarım Projesi 3 10 30
Sunum hazırlama 3 2 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5