DERS ADI

: Desen III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 3003 Desen III SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Grafik
Sinema ve Televizyon
Tekstil
Heykel

Dersin Amacı

Modele dayalı bir formu çizgiyle analiz ederek form hafızasını güçlendirmek ve Çizim sanatının inceliklerini öğretmek; Zihindeki bir formu, soyut kavramları ve/veya heykel projelerini taslak halinde çizgi ile ifade edebilme yeteneğinin geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Orantı hatalarına düşmeden çizim yapabilmesi,
2   Uzun süreli çalışmalarla formu ayrıntılı olarak etüt edebilmesi,
3   Kısa sürede ana hatlarıyla formu ele geçirebilmesi,
4   Çizim tekniklerini amacı doğrultusunda kullanabilmesi
5   Çizim yöntemlerini amaca yönelik belirlemesi ve uygulayabilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Organik-İnorganik Nesne Etütleri /Eskizler (Karakalem, Füzen, sangine, çini mürekkep, renkli malzemeler kuru pastel sulu boya vb. malzemeler) Görsel sunum Klasik Üsluba ait örnek incelemeleri
2 Organik-İnorganik Nesne Etütleri /Eskizler Klasik desen konusunda literatür tarama
3 Organik-İnorganik Nesne Etütleri /Eskizler Klasik Üsluba ait sanatçılardan kopya çalışması ödevi
4 Organik Nesne Etütleri/Eskizler Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
5 Organik Nesne Etütleri/Eskizler Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
6 Oto portre Etütleri/Eskizler Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
7 Oto portre Etütleri/Eskizler Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
8 Oto portre Etütleri/Eskizler Görsel sunum Barok Üsluba ait örnek incelemeleri
9 Nesne -Mekan İlişkisi Etüt/Eskiz Çalışmaları Barok desen konusunda literatür tarama
10 Nesne-Mekan İlişkisi Etüt/Eskiz Çalışmaları Barok Üsluba ait sanatçılardan kopya çalışması ödevi
11 Nesne-Mekan İlişkisi Etüt/Eskiz Çalışmaları Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
12 Kendi bedeninden/ Canlı Modelden Çalışmalar Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
13 Kendi bedeninden/ Canlı Modelden Çalışmalar Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler
14 Kendi bedeninden/ Canlı Modelden Çalışmalar Çalışmaların takibi ve değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1- Michael JAFFE, The Great Heritage-Renaissance and Baroque Drawings from Chatsworth , National Gallery of Art, Board of Trustees, Washington -1995
Yardımcı kaynaklar: (Rönesans Barok)
2- Hugo CHAPMAN, Michelangelo Drawings: Closer to the Master , The Trustees of the British
Museum,London-2005
3- Frank ZÖLLNER, Leonardo da VINCI 1452-1519 : The Complete Paintings and Drawing , Taschen,
London- 2003
4- Masterpies From The Hamburger Kunsthalle, Drawing in Rembrandt s Day , Museum Het
Rembrandthuis Rembrandt Information Centre, Amsterdam-2012
5- Editor: Klaus Albrecht SCHRÖDER, (Çok Yazarlı) The Great Masters of The Albertina Michael
Imhof Verlag, Petersberg-2008
6- Raffaele De GRADA, Maitres Du Desin Dictionnaire , Celiv, Paris-1994
7- Mervyn LEVY, Drawing and Sculpture , Adams and Dart, Somerset- 1970
8- Gottfried BAMMES, Studien zur Gestalt des Menschen , E.A SEEMANN,Leipzig-2001
9- Gottfried BOMMES, Der Nackte Mensch, Veb Verlag Der Kunst, Dresden
10-Nurdan KARASU GÖKÇE, Nazım MEHMET, Desende Işık ve Gölge Erciyes Üniversitesi
Yay. Kayseri 2007
11-Nurdan KARASU GÖKÇE, Nazım MEHMET, Desen Teknik ve Malzemeleri , Erciyes Üniversitesi
Yay. Kayseri 2007
Diğer ders materyalleri:
1- Organik ve İnorganik Nesneler
2-İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film, video, makale, vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2-Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3-Gözleme dayalı çalışmalarla analiz yapma,
4-Uygulamalar boyunca çalışma sürecinin öğretim elemanı tarafından takip ve yönlendirmesi,
5-Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneylediği bilgi, düşünce ve sorunları sözlü olarak paylaşması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim elemanı ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama dahilinde öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Öğrencilerden kendi belirledikleri malzeme ve tekniklerle canlı modelden yaptıkları etüt çalışmalarını dersteki tüm öğrencilerin görebileceği şekilde sunması; deneyimlediği bilgi ve düşüncelerini aktarması ve ne gibi sorunları irdelediğini açıklaması beklenir. Tartışma ortamı içinde karşılıklı değerlendirmelerle öğrencinin ufkunu açacak saptamalar yapılması esastır.

Değerlendirme Kriteri

1- Ders kapsamında bizzat yaptığı uygulamalı çalışmaların teknik ve artistik bakımından niteliği,
2- Ders içi performansı ,
3- Çalışmaların niceliği ve
4- Çalışmaların içerik ile uyumu dikkate alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin
1- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş takvime uyması,
2- Uygulamada kullanılacak alet ve malzemeleri sağlaması gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Teori (Ders anlatımı)14 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Ödev-Sunum hazırlama 1 14 14
Desen Defteri Eskiz 14 1 14
Dönem Sonu Değerlendirme 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.111
ÖK.2111131
ÖK.3231335
ÖK.4313133
ÖK.512