DERS ADI

: MATEMATİK IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MEN 2036 MATEMATİK IV ZORUNLU 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ABDULLAH AÇIK

Dersi Alan Birimler

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu temel matematik dersinin ana amacı, diferansiyel denklemlerin mühendislik problemleri fiziksel köprü olacak bir düşünme yolu oluşturmaktır. Öğrencileri bu tür işlemler için doğru araçları temin etmek yolunda desteklemektir. Daha gelişmiş matematik dersleri ve mühendislik formasyonu için sağlam bir temel oluşturmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Parametreler arasındaki Verileri ve İlişkileri Anlama
2   Temel tanım ve teoremlerin açıklanma
3   Öğrencilere, bu tip denklemler ile başa çıkabilme yeterliliğini kavuşturma
4   Matematiksel çözümleri, fiziksel ve mühendislik uygulamalarında kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İstatistiğe Giriş ve Veri Analizi
2 Olasılık
3 Rassal Değişkenler ve Olasılık Dağılımları
4 Matematiksel Beklenti
5 Bazı Ayrık Olasılık Dağılımları
6 Bazı Sürekli Olasılık Dağılımları
7 Vize
8 Hipotez Testleri, Giriş, Oran Testleri
9 Araçlar ve Varyanslar için Bir Örnek Testler
10 Araçlar ve Varyanslar için İki Örnekli Testler, ANOVA
11 Kovaryans ve Korelasyonlar
12 Basit doğrusal regresyon
13 Çoklu Doğrusal Regresyon
14 Faktöriyel Deneyler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

W. E. Boyce and R. C. DiPrima, Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 6th ed. John Wiley & Sons, 1997
Shepley L. Ross, Differential Equations, John Wiley New York, 1984
Clay C. Ross, Differential Equations: an introduction with Mathematica, New York, Springer-Verlag, 1995
Stephen W. Goode, An Introduction to Differential Equations and Linear Algebra, N. J. , Prentice Hall, 1991
Lawrence Perko, Differential Equations and Dynamical Systems, New York, Springer-Verlag, 1996

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikçi ve aktif eğitim ve öğrenme stratejleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.3555555
ÖK.455