DERS ADI

: Gelişme Ekonomisinde Perspektifler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECN 5047 Gelişme Ekonomisinde Perspektifler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İktisat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURÇAK MÜGE VURAL

Dersi Alan Birimler

İngilizce İktisat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, Karl Polanyi, Gunnar Myrdal, Arthur Lewis, Albert Hirschman, Samir Amin, Amartya Sen, Mancur Olson, Douglas North, ve Paul Krugman gibi önde gelen modern düşünürlerin fikirlerine odaklanarak kalkınma konusunu açıklamayı hedeflemektedir. Öğrencilerden temel çalışmaları, karşılaştırmalı konuları, varsayımları ve dersleri okuyup tartışmaları beklenmektedir. Dersin amacı bu çalışmaların klasik temellerini ve bunların şu anki durum ve ekonomi ile ilişkilerini ortaya koymaktır. Bu ders politik iktisat ve sosyal değişim kavramları ile ilgili bilgisini artırmayı isteyen öğrencilere hitap etmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin, ekonomik analiz araçlarını gelişmekte olan ülkelerdeki büyüme, yoksulluk ve çevre sürdürülebilirliği sorunlarına uygulayabilmesine yardımcı olmak
2   Öğrencinin, (1) neden bazı yoksul ülkelerin zengin ülkelerin kişi başına düşen gelir seviyesini yakalayabilirken, diğerlerinin bu ülkelerin arkasında kaldığını, (2) neden insanlığın yarısının yoksul kaldığını, (3) neden çevresel bozulmanın ve kaynak tükeniminin gelir ve büyüme ile ilgili olduğunu anlamasına yardımcı olmak
3   Öğrencinin, politikalar ve kalkınma projeleri aracılığıyla kalkınmayı desteklemek için neler yapılması gerektiğini anlaması ve bu teşebbüslerin ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini öğrenmesini sağlamak
4   Öğrencinin, büyüme, yoksulluk, kalkınma projelerinin etkisi, çevresel etkiler gibi kalkınma analizlerini yapabilmek için veri kullanmayı öğretmek. Uluslararası kalkınma ajansları ve politika yapıcılar için ilgili raporların nasıl hazırlanacağını öğretmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Organizasyon
2 Wisconsin Ekonomik Düşünceler
3 Karl Polanyi
4 Gunnar Myrdal
5 Arthur Lewis
6 Albert Hirschman
7 Midterm
8 Amartya Sen
9 Samir Amin
10 Paul Krugman
11 Yeni Kurumsalcılık
12 Kapitalizm Tekrardan: Olson
13 Düşüncelere Geri Dönüş
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Paul Krugman, Development, Geography, and Economic Theory (MIT, 2000)
Mancur Olson. Power and Prosperity: Outgrowing Communist and Capitalist Dictatorships (Basic Books 2000)
Karl Polanyi. The Great Transformation (Beacon Press, 1957).
Amartya Sen. Development as Freedom (Anchor Books, 2000)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımları
Sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ekonominin temel ilkelerini ve bu ilkelerin kalkınmanın değişik konuları ile ilgili uygulamalarını açık bir şekilde ifade edebilmek
2. Kalkınma konusundaki temel teorileri ve bunların son 60 yıldaki politika ve tartışmalrı nasıl şekillendirdiğini açık bir şekilde ifade edebilmek
3. Hükümet dışı sektörün son 60 yılda kalkınma konusundaki uygulamalarını ve geliştirmiş oldukları teori ve öngörüleri açık bir şekilde ifade edebilmek
4. Düşük gelirli ülkelerin kalkınması ile ilgili etkili politika ve programların yaratılması ve sürdürülebilmesi için temel değişkenleri ve stratejileri belirlemek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1554
ÖK.254
ÖK.3343
ÖK.445