Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Temel Onkoloji Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ZEKİYE SULTAN ALTUN |
Dersi Alan Birimler |
Temel Onkoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Kanser moleküler biyolojisinde sinyal iletimi, ligandlari reseptörler ve kavramları ve bunların kliniğe yansıması konusunun kavranmasıdır. Kanser Hücre bölünmesi ve Yaşamında Sinyalizasyon Değişimleri, Kanser sinyal iletim sistemleri ve moleküler hedefler, transkripsiyonel regülatörlerin kontrolü, Akciğer kanseri başta olmak üzere klinikte önemli kanserlerin sinyal mekanizmasının kavranmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Diagnostic Approach to Clinical Oncology Mario W. Fiorentino PICCIN 1999 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik ve uygulamalı derslerin yapılması, sinyal yolakların öneminin belli bir kanser türünde tartışıldığı, bir sinyal yolağının özelliği ve kanserdeki öneminin açıklanmasının istendiği bir ödev verilmesi ve yarıyıl sınavı yapılması. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Kanser moleküler biyolojisinde sinyal iletimini genel hatlarıyla ifade edebilmesi, hazırlayacakları belli bir kanser türünde bir sinyal yolağının özelliği ve önemi konusunda ödev hazırlanması ile değerlendirilecek. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
zekiye.altun@deu.edu.tr 0 232 4125871/5801 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
salı günleri saat 13.30-16.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|