DERS ADI

: Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSH 6021 Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması SEÇMELİ 0 6 0 9

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLENDAM KARADAĞ

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Halk sağlığı hemşireliği alanında birey, aile ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları eleştirel olarak değerlendirebilen, sorunlara yönelik uygun girişimler planlayarak, yürütebilen ve sonuçlarını değerlendiren hemşire yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk sağlığı uygulama alanlarındaki sorunları tanımlar,
2   Halk sağlığı hemşireliği alanındaki sorunlara yönelik girişimler planlar ve yürütür.
3   Halk sağlığı hemşireliği alanında sektörler arası işbirliği yaparak sonuçlarını değerlendirir.
4   Halk sağlığı hemşireliği alanındaki sorunların çözümünde vaka yöneticiliği yapar.
5   Halk sağlığı hemşireliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik yapar.
6   Halk sağlığı hemşireliği alanındaki sorunların çözümü için araştırma planlar, uygular, araştırma sonuçlarını yayınlar.
7   Kanıta dayalı hemşirelik standartlarının ve girişimlerin oluşturulmasında öncülük yapar.
8   Halk sağlığı uygulamalarında etik ilkeleri bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alan Uygulaması
2 Alan Uygulaması
3 Alan Uygulaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Halk Sağlığı Temel Bilgiler Kitabı, (Editörler: M. Bertan, Ç. Güler), Güneş Yayıncılık, Ankara, (1995).
2. Aksayan, S. ve ark. Halk Sağlığı Hemşireliği El kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, No:14 (1998).
3. Güler Ç., Akın A. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. (2006).
4. Sebastian J. G., Stanhope M. Community Health Nursing Practice. Mosby Comp.(1999).
5. Stanhope M, Lancaster J Community Health Nursing. Mosby company.(1996)
6. Ege Üniversitesi HYO Halk Sağlığı Hemşireliği Ders notları, İzmir (2003)
7. Akdağ R Türkiye de Sağlıkta Dönüşüm ve Temel Sağlık Hizmetleri. SB Yayınları No:770 (2008)
8. Akdur R.,Çöl M.,Işık A ve diğ. Halk Sağlığı. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi ANTIP A.Ş. Yayınları,1998
9. Erdoğan E., Yılmaz D., Ana Sağlığı El Kitabı ; Ege Üniversitesi Basımevi, 1996.
10. Hacettepe Üniversitesi.,Dünya Sağlık Örgütü. Adölesanların / Gençlerin Cinsel ve Üreme Sağlığını Etkileyen Faktörler (özet rapor).Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu, Ankara ,2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin uygulama alanlarındaki girişimleri ve sonuçlarına yönelik hazırladıkları rapor ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı E -Mail: ozbicak@deu.edu.tr 24787

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 3 30 90
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 30 90
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15555
ÖK.25555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.55555555
ÖK.6555555
ÖK.755555555
ÖK.85555555