DERS ADI

: Psikiyatri Hemşireliğinde Terapötik Müdahaleler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSH 6036 Psikiyatri Hemşireliğinde Terapötik Müdahaleler SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Psikiyatri Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ZEKİYE ÇETİNKAYA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Psikiyatri Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı psikososyal ve psikiyatrik problemi olan yetişkin, çocuk, ergen ve aileye destekleyici terapotik müdahalelerin ilkelerine odaklanılması ile birlikte, krize müdahale modelleri, bilişsel- davranışçı terapiler, psikoeğitimsel ve motivasyonel müdahaleler, grup ve bireysel psikoterapi dinamikleri ve terapistin özelliklerinin incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Tedavi edici müdahale ilkeleri bilgisine sahip olma .
2   2.Tedavi edici müdahalelerin önemini tartışabilme
3   3.Müdahale ilkelerini çalıştığı gruplarda uygulayabilme
4   4.Terapötik müdahaleleri etkileyebilecek bireysel özellikleri anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grup ve bireysel terapide tedavi edici etmenler: Umut aşılma, evrensellik, grup bağlılığı, katarsis. Kişilerarası öğrenme: Kişilerarası ilişkilerin önemi, kişiyle grup çevresi arasındaki dinamik etkileşimler, aktarım ve içgörü. Prof. Dr. Zekiye Ç. Duman Doç. Dr. Neslihan Günüşen Prof. Dr. Beyazıt Yemez Prof. Dr. Can Cimilli Doç. Dr. Sibel Coşkun Badur
2 Terapistin temel görevleri: Grubun oluşturulması ve sürdürülmesi, aburada şimdide uğraşma, aktarım ve saydamlık Krize müdahale modelleri, Bilişsel- davranışçı terapiler, Psikoeğitim, Motivasyonel müdahaleler, Klinik vakalar/ olgu sunumu. Prof. Dr. Zekiye Ç. Duman Doç. Dr. Neslihan Günüşen Doç. Dr. Sibel Coşkun Badur

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA.
Townsend, MC. (2009) Psychiatric Mental Healt Nursing. Sixth Edition. David Company. Philadelphia. USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartisma, soru-cevap, vaka sunumu, olgu
Derslerde kullanılan tüm görsel materyallerde sesli betimleme sağlanmaktadır. (Engelli öğrencilerin talepleri halinde film, video gibi görsele dayalı eğitsel materyallerin sesli betimlemeli şekilleri kullanmaktadır).

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama , bilgileri birlestirme becerileri degerlendirilmektedir.
Oğrencinin ödev/sunumlarında; durumları tanımlaması, analiz etmesi, planlaması, karar vermesi, girişimleri yürütmesi, değerlendirmesi, işbirliği, bilgiye ulaşması, degişim yaratması değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Zekiye Ç. Duman
Tel: 0232 412 47 84

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 16 32
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 36 36
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155553545
ÖK.255553545
ÖK.355553545
ÖK.455553545