DERS ADI

: Perinatal Eğitim Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 6041 Perinatal Eğitim Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin prenatal eğitimde yer alan kuram ve modelleri bilmesini ve seçtiği model ve /veya felsefe doğrultusunda prenatal eğitim programı hazırlayabilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Prenatal eğitimde kullanılan kuram ve modelleri bilir.
2   2. Prenatal eğitimde kullanılan kuram ve modellerin etkileşimini bilir.
3   3. Prenatal eğitimde kullanılabilecek eğitim programı hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Perinatal eğitimde felsefeler, yöntemler. Doğuma hazırlık sınıflarının çeşitleri, özellikleri, kullanılan felsefe ve yöntemler
2 Birinci blokta işlenen yöntemlere ilişkin eğitim planı hazırlama. Doğuma hazırlık sınıfı uygulamalarında ülke koşullarına uygun yeni bir model oluşturma.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
1. 1. Youngkin E.Y., Davis M.S., Women s Health a Primery Care Clinical Guide. Third Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2004.
2. Brown K. M., Management Guideliness for Women s Health Nurse Practitioners. Davis Company. Philadelphia, 2000.
3. Lothian J. DeVries, C., The Official Lamaze Guide. Meadwbrook Pres. Newyork, 2005.
4. Littleton Y.L. Maternity Nursing Care. Thompson Delmar Learning, Newyork, 2005
5. Wieland Ladewing P.A., London M.L., Davidson M.R., Contemporary Maternal Newborn Nursing Care, 6. ed., Prentice Hall, New Jersey, 2006.
6. Olds S.B., London M.L., Wieland Ladewing P.A., Maternal Newborn Nursing, 6. ed., Prentice Hall, New Jersey, 2000.
7. Dick-Read, G. Childbirth without Fear. Forward, Michel Oden, 2. baskı, Pinter&Martin ltd. 2005
Yardımcı kaynaklar:
1. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003.
2.Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Beyin fırtınası
Tartışma
Soru yanıt
Vaka analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Merlinda Aluş Tokat
e-mail: merlinda.alus@deu.edu.tr
tel: 02324124770
Doç.Dr.Dilek Bilgiç
e-mail: dilek.bilgic@deu.edu.tr
tel: 02324126968
Dr.Öğr.Üyesi Hande Yağcan
e-mail: hande.dag@deu.edu.tr
tel: 02324124775

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Ödev Hazırlama 5 12 60
Sunum Hazırlama 5 3 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.355555555