DERS ADI

: Kadın Sağlığı Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 6038 Kadın Sağlığı Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin , öğrencinin kadın sağlığı sorunlarına yönelik olarak kapsamlı , güncel literatüre ve kanıta dayalı bilgileri , hemşirelik yaklaşımlarına aktarmayı öğrenmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kadın sağlığı kavramlarını ve sorunlarını dünya ve ülke düzeyinde tartışabilme
2   Kadın sağlığı sorunlarını önceliklere göre sıralayabilme
3   Dünyada ve ülkemizde sık görülen kadın sağlığı sorunlarını hemşirelik bilgisi ile sentez edebilme
4   Kadın sağlığı sorunlarının çözümü ve hemşirelik yaklaşımlarına ilişkin kanıt çalışmalarını yorumlayabilme
5   Kadın sağlığı sorunlarına yönelik, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleyebilmeli.
6   özgün düşünce ve/veya araştırmalara dayalı olarak geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilmeli.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üreme Sisteminde Sık Görülen Sorunlar
2 Üreme Sisteminde Sık Görülen Sorunlar
3 Üreme Sisteminde Sık Görülen Sorunlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Atasü T, Öçer F. Gebelikte Fetusa ve Yenidoğana Zararlı Etkenler. Nobel Kitabevi İstanbul , 2000.
2. Ed: Beksaç, S. Maternal-Fetal Tıp & Perinatoloji. Nobel Kitabevi İstanbul , 2001.
3. Gilbert, E. Harmon, J.Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum. Çeviri: Lale Taşkın, Palme Yayıncılık: Anakara 2002.
4. Littleton, Y.L, Engebrestson, J. Maternal, Neonatal and Women s Health Nursing. Delmar Thomson Learning. Colombia 2002.
5. London, M. Leadewing, P. Maternal Newborn Child Nursing. Family Centred Care, Prentice Hall New Jersey 2003.
6. Maternal Fetal Tıp ve Perinatoloji Derneği: Tanı ve Tedavi Kılavuzları 2005. Güneş Kitabevi 2005.
7. Reeder, Martin, Koniak. Maternity Nursing Family, Newborn and Women s Health Care 18. Baskı 1997.
8. Şirin.A Kadın sağlığı Bedray Basın-Yayıncılık.Ekim 2008 istanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum,
Vaka örnekleri üzerinden tartışma,
Ödev sunumları
Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Merlinda Aluş Tokat
e-mail: merlinda.alus@deu.edu.tr
tel: 02324124770
Doç.Dr.Dilek Bilgiç
e-mail: dilek.bilgic@deu.edu.tr
tel: 02324126968
Dr.Öğr.Üyesi Hande Yağcan
e-mail: hande.dag@deu.edu.tr
tel: 02324124775

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Ödev Hazırlama 6 26 156
Sunum Hazırlama 6 4 24
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.5555
ÖK.655555