DERS ADI

: Ana-Çocuk Sağlığı Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 6114 Ana-Çocuk Sağlığı Sorunları SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TÜRKAN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Amacı

- Çocuk sağlığının değerlendirilmesi, sorunlar ve etkileyen faktörler konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
- Kadın sağlığının değerlendirilmesi, sorunları ve kadın sağlığını etkileyen faktörler konuusnda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiyede ve dünyadaki ana ve çocuk sağlığı göstergelerini yorumlayabilme
2   Ana ve çocuk sağlığı sorunlarını çeşitli düzeylerde tanımlayabilme, etkileyen dinamikleri ve temel nedenlerini çözümleyebilme
3   Ana ve çocuk sağlığı ile ilgili risk değerlendirme sürecini yürütebilme
4   Ana ve çocuk sağlığını geliştirecek programları planlayabilme
5   Ana ve çocuk sağlığı ile ilgili güncel veri ve kaynaklarını kanıta dayalı olarak irdeleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma Çocuk ve Kadın Sağlığına Giriş
2 Çocuk ve Kadın Sağlığı Göstergeleri
3 Üreme Sağlığı
4 Güvenli Annelik- Doğum öncesi bakım
5 Aile Planlaması Yöntemleri I (Doğal Yöntemler - Hormonal Yöntemler)
6 Aile Planlaması Yöntemleri II (RİA, Bariyer Yöntemler)
7 Çocuk Beslenmesi- Anne sütü- Emzirme- Ek besinler
8 Aşılar ve bağışıklama
9 Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Programları Uygulama
10 Büyümenin Değerlendirilmesi
11 Ödev sunumları
12 Okul Sağlığı
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Halk Sağlığı Temel Bilgiler Ed. Ç.Güler, L.Akın. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2006.
Toplumsal Cinsiyet, Sağlık ve Kadın. ED. Akın A. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2003
Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi. TC. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Ankara, 2010.
Oxford Textbook of Public Health, Ed: R Detels, R Beaglehole, MA Lansang, M Gulliford.
Fifth Edition, Oxford University Press, 2009.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif sunum
Oyunlaştırma
Ödev hazırlama, sunma ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödevler
1. Doğurganlık - Aile Planlaması, Düşükler ve Ölü Doğumlar, Doğurganlığı belirleyen ara değişkenler, doğurganlık tercihleri, Bebek ve Çocuk Ölümlülüğü, Beslenme, Aşılanma ve Çocuk Sağlığının TNSA 1988-1993-1998-2003-2008-2013-2018 sonuçlarına göre yorumlanması
2. Uluslararası Belgelerde Kadın ve Çocuk Sağlığı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, 412 4012, turkan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günü 15-16 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 1 15
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Bireysel ödev hazırlama 2 3 6
Ara sınava hazırlık 1 10 10
Diğer (lütfen belirtiniz) (Seminer) 1 5 5
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 1 15
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.4111
ÖK.511