DERS ADI

: Toplum Yönelimli Sağlık Hizmetleri Yönetimi (TOYS)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 6103 Toplum Yönelimli Sağlık Hizmetleri Yönetimi (TOYS) SEÇMELİ 1 2 0 6

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BÜLENT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sağlık yönetiminin temel ilkelerini öğrenmiş öğrencilere, bölge sağlık yönetimde temel sağlık hizmetleri ve toplum yönelimi bakış açısıyla durum saptama, planlama ve uygulamanın nasıl yapılacağını öğretmektir. Derslerde öğrencilere seçilmiş bir toplumsal bölge için, toplumun tanımlanması, öncelikli sorunların belirlenmesi, eylem planı ve program modeli hazırlamayı öğretmek ayrıca öğrencilerin program değerlendirme, kayıt ve sürveyans konularını öğrenmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplum yönelimli sağlık hizmetleriyle (TOYS) ilgili temel kuramsal bilgileri ve TOYS döngüsünü bilir
2   Toplumu tanımayla ilgili temel kuramsal bilgileri bilir
3   Öncelikli sorunları saptamayı ve kavram haritası oluşturmayı bilir
4   Eylem planlaması yapmayı ve program modeli oluşturmayı bilir
5   Program değerlendirme, kayıt, sürveyans ve monitorizasyon yöntemlerini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumu Tanıma
2 Öncelikli Sorunları Belirleme
3 Sorunun Ayrıntılı Tanımlanması
4 Kavram Haritası
5 Eylem Planı
6 Program Modeli
7 Program Değerlendirme
8 Sürveyans
9 Yurt içi VE DIŞI örnekler
10 Yurt içi VE DIŞI örnekler
11 Yurt içi VE DIŞI örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1)Kılıç B, Ünal B. (editörler) Toplum Yönelimli Sağlık TOYS- Hizmetleri Yönetimi ; 68 sayfa, Baskı: DEÜ Matbaası, İzmir, 2012.
2)Wright R. Community Oriented Primary Care. JAMA, May 19, 1993(269)19:2544-2547.
3)Gofin J, Gofin R, Neumark Y. The Process of COPC an Overview. Hebrew University, June 1999.
4)Epstein L. The planning and delivery of primary health care. Annual Proceedings, IMAB volume 4, 1998:7-13.
5)Abramson JH. Community oriented primary care- Strategy, approaches and practice. Public health Reviews 16:35-9, 1988. (pp 39-47)
6)Kark SL. The practice of Community Oriented Primary Health Care, The Hebrew University of Jerusalem, Jerusalem, 1989.
7)Community Oriented Primary Care: A resource fro developers. King Edward s Hospital Fund for London and Department of Social Medicine, Jerusalem Kings Fund, 1994.
8)Gillam S, Joffe M,ü Miller R, Gray A, Epstein L and Plamping D. Community Oriented Primary Care- old wine in new bottles. Journal of Interprofessional Care 12:53-61, 1998.
9)Tollman S. Community Oriented Primary Care: origins, evolution, applications. Social Science and Medicine 32:633-642, 1991.




















Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler toplum yönelimli sağlık hizmetlerinin (TOYS) temel konuları üzerine sunumlar ve TOYS döngüsündeki basamaklarla ilgili olarak öğrenci seminerleri ve ödevlerle işlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli 2 adet sınav ve her öğrenci başına altı adet ödev ve seminerlerle yapılacaktır

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin analitik düşünebilme, sunum yapabilme, problem çözebilme yönleri çoktan seçmeli sınavlar ve topluluk önünde sunumlar yoluyla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar





















Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: bulent.kilic@deu.edu.tr
Tel: 0.232.4124001

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Çarşamba saat 14.00-15.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 15 2 30
Ders anlatımı 15 1 15
Ders öncesi/sonrası hazırlık 15 3 45
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 3 5 15
Sunum hazırlama 3 5 15
Final 1 1 1
Vize 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1111111
ÖK.2111111
ÖK.311111111
ÖK.41111111
ÖK.5111111111