DERS ADI

: HAKİKAT SONRASI ÇAĞI VE FOTOĞRAF

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 6101 HAKİKAT SONRASI ÇAĞI VE FOTOĞRAF SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Doktora

Dersin Amacı

Hakikat Sonrası Çağı olgusunu tanımlamak; Hakikat Sonrası Çağı'nın kültürel ve sanatsal özelliklerini incelemek; Hakikat Sonrası Çağı'nda fotoğrafın durumunu tartışmak ve bu bağlamda sanatçıların yapıtlarını eleştirmek amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hakikat Sonrası Çağı olgusunu tanımlayabilme
2   Hakikat Sonrası Çağı'nın kültürel özelliklerini tartışabilme
3   Hakikat Sonrası Çağı'nın sanatsal özelliklerini tartışabilme
4   Hakikat Sonrası Çağı ve fotoğraf ilişkisini tartışabilme
5   Hakikat Sonrası Çağı olgusunu interdisipliner bir şekilde eleştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- Genel terminoloji
2 2- Hakikat Sonrası Çağı'nın özellikleri
3 3- Hakikat Sonrası Çağı'nın özellikleri
4 4- Martin Heidegger ve "Sanat Eserinin Kökeni"; Aletheia
5 5- Hans Georg Gadamer ve "Hakikat ve Yöntem"
6 6- Hans Georg Gadamer ve "Hakikat ve Yöntem"
7 7- Michel Foucault'ya göre Parrhesia
8 8- Jean Baudrillard'a göre Simülasyon Kuramı
9 9- Ara sınav
10 10- Hakikat Sonrası Çağı ve Çağdaş Fotojurnalizm
11 11- Foto-montaj ve hakikatin siyasal manipülasyonu; Stalin dönemi Sovyet Fotoğrafı
12 12- Hakikatin sanatsal manipülasyonu ve Joan Fontcuberta'nın yapıtları
13 13- "Fake News" olgusu
14 14- "Ağ bağlantılı öznellik"
15 15- Ağ bağlantılı öznellik ve fotoğrafik imge üretimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Foucault,M. ( 2001 ). Fearless Speech, Los Angeles: MIT
Adanır,O.(2017).İşitsel ve Görsel Anlam Üretimi, İzmir: Eylül Sanat
Baudrillard, J.(2018).Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Doğu Batı
Derrida,J.( 2010). Aletheia, Oxford Literary Review, Vol.32, No :2, 169-188.
http://www.jstor.org/stable/44030777
Gadamer, H.G.( 2008) .Hakikat ve Yöntem I-II, İstanbul:Paradigma
Heidegger, M.( 2011 ).Sanat Eserinin Kökeni, Ankara:DeKi
Keyes, R.(2017). Hakikat Sonrası Çağ, İzmir: DeliDolu
Martineau, E (1986). Le Coeur de L Al theia, Revue de Philosophie Ancienne,Vol.4, No.1,33-86.
http://www.jstor.org/stable/24353799
Mitchell, J.M. (2001). The Reconfigured Eye: Visual Truth in the Post-photographic Era
London: MIT
Wheeler, T. (2002) Phototruth or Photofiction , London: Routledge

İlgili albümler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + PRJ * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simber.atay@deu.edu.tr
0533 7246343

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:00-12:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15554
ÖK.254
ÖK.345
ÖK.43445
ÖK.545