DERS ADI

: HEYKEL YORUMLAMALARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEY 6045 HEYKEL YORUMLAMALARI I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Heykel Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. GÖKCEN ERGÜR

Dersi Alan Birimler

Heykel Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin heykel sanatına dair II. Dünya Savaşı öncesi dönemi kapsayan kavramları yapıtlar üzerinden tanımlayıp çözümleyerek yorumlayabilmesi ve ürettiği özgün fikirleri akademik düzeyde yazınsal ya da sözlü şekilde ifade edebilme becerisini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Savaş öncesi modern heykel sanatına ait belli başlı yapıtları derinlemesine tahlil edebilme
2   Heykel alanında yaptığı üretimlerini anlamlandırıp yorumlayabilme becerisi kazanma
3   Kendi sanatsal üretimini tahlil edip konumlandırabilecek üst düzey bilgi donanımını inşa edebilme
4   Uzmanlaştığı alan bilgisini paylaşacağı akademik düzeyde yazma -söyleme pratiği geliştirme
5   Kendi sanatsal çalışmalarına yön verecek fikirler üretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsamı ve konuların ve içeriğin gözden geçirilmesi Ders anlatımı
2 Örnek Metinlerin İncelenmesi Ders anlatımı
3 Degas: 14 Yaşında balerin Ders anlatımı
4 Rodin: Balzac Anıtı Ders anlatımı
5 Brancusi: Kuş Serisi Ders anlatımı
6 Picasso: Gitar Ders anlatımı
7 Tatlin: Karşıt rölyef Ders anlatımı
8 Ara sınav Ara sınav
9 Boccioni: Boşlukta bir şişenin gelişimi Ders anlatımı
10 Giacometti: Saat 4 sarayı Ders anlatımı
11 Duchamp: Pisuar Ders anlatımı
12 Oppenheim: Kürklü fincan Ders anlatımı
13 Moore: Uzanan figür (Ödev Teslimi) Ödevler üzerine değerlendirmeler
14 Final Sınavı Açık sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

CLAİR, Jean, Marcel Duchamp ya da Büyük Kurgu, Çeviren: Özge Açıkkol, Yapı Kredi Yayınları, 2000
Sculpture IV,
RAGON, Michel, Modern Sanat, Çeviren: Vivet Kanetti, Cem Yayınevi, İstanbul, 1987
Taschen, Köln, 1996
READ, Herbert, Modern Sculpture, Thames and Hudson, Singapur, 1994
MEECHAM, Pam- SHELDON, Sheldon, ModernArt: A Critical Introduction, Routledge Yayınları, Londra, 2000
FRASCINA, Francis-JONATHAN, Haris, Art in Modern Culture, Phaidon Press, Londra, 2003
ARNASON, H.H.- PRATHER, Marla F., A History Of Modern Art , Thames and Hudson, Londra, 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste öğretim üyesinin belirlemiş ve açıklamış olduğu konular sırasıyla görsel malzeme eşliğinde işlenir. Öğrenciler bu konularda birini seçerek ödev hazırlarlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.10 + ODV * 0.30 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.10 +ODV * 0.30 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Her yarıyılda ders konularından biri öğrenci tarafından ödev konusu olarak seçilerek sunum haline getirilir ve final sınavı yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenciler dönem başında bildirilen ders planına uygun okuma programı ile hazırlık yaparak derslere katılırlar
2. Her dönemde konusu önceden belirlenmiş bir ödev hazırlarlar ve istendiğinde sunarlar

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcennergurr@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Ödev Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Arasınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15133131131
ÖK.233533133155
ÖK.35533553555355
ÖK.4115115335
ÖK.5535311315