Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Resim Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. AHMET FEYZİ KORUR |
Dersi Alan Birimler |
Resim Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
Bu derste, yüksek lisans düzeyindeki resim eğitimi sürecini geride bırakmış bulunan öğrencilerin görsel dilin kodlarını ve olanaklarını daha özgün bir şekilde kullanarak, özellikle anlatım tarzlarını geliştirmeleri, özgün bir sanat tavrını ortaya çıkaran ve sürekli kılan ya da estetik bütünlük içerisinde bunları sunan yöntemler dahilinde çalışmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. ARNHEIM, Rudolph, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, Nisan 2009. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sanatta Yeterlik Programını takip eden öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı ile netleşen bir doğrultuda; takibe dayalı, keşiflerle biçimlenen, uygulama yoğunluğuyla pekişen yönlendirme esaslı, bir sanat tavrı ve sanatçı kişiliği inşa etme süreci olarak niteleyebileceğimiz kişiye özel bir ögretim yöntemi kullanılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Malzeme kullanma yeterliliği, temel plastik değerlere uygunluk, imge düzeni ve kurulum, anlatımcı nitelik ve yeterlilik, gelişebilirlik, orijinallik, biçim-anlam ilişkilerindeki netlik, görsel dile hâkimiyet, düşünsel boyut vb... |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
ders |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|