DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6196 Seminer ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literatür araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literatür ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapabilir.
2   Bilimsel araştırma sürecini açıklar
3   İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literatür araştırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir.
4   Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir
5   Bulguları bir dinleyici topluluğun önünde güvenle sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak
2 Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam)
3 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
5 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
6 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
7 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
8 Yapılan gelişmelerin izlenmesi
9 Yapılan gelişmelerin izlenmesi
10 İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak
11 İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam)
12 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı
13 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı (Devam)
14 Çalışılan konu hakkında rapor yazımı (Devam)
15 Raporun tamamlanması ve bir dinleyici bir kitle önünde Sunulması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özçelik, D.A.(1991). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Saylan, N. (1995). Eğitimde Program Tasarısı. Temeller-Prensipler-Kriterler. Balıkesir: İnce Ofset.
Senemoğlu, N. (1998). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Özsen Matbaası.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doktora öğrencisi tarafından araştırma konusu üzerine seminer verilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Başarılı başarısız olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekavet.kabasakal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor sunma 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Rapor hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555