DERS ADI

: Matematik Eğitimi Çalışmalarının Meta Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6039 Matematik Eğitimi Çalışmalarının Meta Analizi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Doküman analizi yöntemlerinden haberdar etmek, Meta-analiz ve literatür taraması arasındaki farkı kavramaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doküman analizi yöntemlerinden haberdar olur.
2   Meta-analiz ve literatür taraması arasındaki farkı kavrar.
3   Tema-bazlı olarak çalışmaları inceleme yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için araştırma yöntemleri Anlatım, Tartışma, soru-cevap
2 Meta analiz nedir Meta analizin tarihçesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
3 Meta analiz ve literatür taraması arasındaki fark Anlatım, Tartışma, soru-cevap
4 Meta analiz türleri ve örnek bazı çalışmaların incelenmesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
5 Çeşitli veri tabanlarının taranması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
6 Çeşitli veri tabanlarının taranması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
7 Çeşitli veri tabanlarının taranması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
8 Sunum
9 İncelenen çalışmaların karakteristiklerinin nasıl belirleneceğinin tartışılması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
10 İncelenen çalışmalardaki verilerin analiziyle geçerlilik ve güvenirlilik hesaplanması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
11 Etki büyüklüğü indekslerinin hesaplanması Anlatım, Tartışma, soru-cevap
12 Heterojenlik analizi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
13 Ara değişken analizi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
14 İncelenen çalışmaların en önemli bulgularının, sonuçların ve önerilerinin sunumu, Anlatım, Tartışma, soru-cevap
15 Çalışma sonuçlarının makale formatında teslim edilmesi Anlatım, Tartışma, soru-cevap
16 Proje

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Üstün, U. & Eryılmaz, A. (2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 39 (174): 1-32.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. A., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Wolf, F., M. (1986). Meta-analysis: Quantitative methods for research synthesis. London: Sage Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PR Proje
3 BNS BNS ODV * 0.40 + PR * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Ödev Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 1 10 10
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.12444
ÖK.25444
ÖK.34444