DERS ADI

: Video Analiziyle Fizik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 6040 Video Analiziyle Fizik Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FATİH ÖNDER

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Fizik deneylerinin video analiz programlarıyla çözümlenerek matematiksel modellere ulaşılmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Video analiz programlarını tanıma.
2   2. Mevcut fizik deneylerini video analizi ile çözümleyebilme.
3   3. Tasarladığı özgün deneylerin video analizi ile çözümleyebilme.
4   4. Video analiz programları kullanarak matematiksel modellere ulaşma.
5   5. Video analiz programlarını fizik öğretiminde etkili biçimde kullanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Video analiz programları hakkında genel bilgiler
2 Açık kaynak kodlu video analiz programlarının kullanımı
3 Açık kaynak kodlu video analiz programlarının kullanımı
4 Açık kaynak kodlu video analiz programlarının kullanımı
5 Literatürde yer alan video analiz programlarıyla çözümlenmiş fizik deneylerinin incelenmesi
6 Serbest düşme ve eğik atış hareketinin video analiziyle çözümlenmesi
7 Doğrusal hareketin video analiziyle çözümlenmesi
8 Arasınav
9 Dairesel hareketin video analiziyle çözümlenmesi
10 Basit harmonik hareketin video analiziyle çözümlenmesi
11 Video analizi ile mekanik enerjinin korunumunun matematiksel modellenmesi
12 Video analiziyle tayf ölçümü
13 Tasarlanan özgün deneylerin video analiziyle çözümlenmesi
14 Tasarlanan özgün deneylerin video analiziyle çözümlenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Laws, W. P., Teese B. R., Wils M. C., and Cooney P. C(2009). Physics with Video Analysis. Vernier Software and Technolog; 1st Edition Later Printing edition
2. Allain R. ,(2016). Physics and Video Analysis. Morgan & Claypool Publishers
3. https://aapt.scitation.org/journal/pte-The Physics Teacher
4. https://iopscience.iop.org/journal/0031-9120 -Physics Education

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma ve grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatih.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 25 50
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 209

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.143543
ÖK.244553
ÖK.344553
ÖK.44443
ÖK.555535