DERS ADI

: Çoklu Zeka Kuramı ve Fizik Eğitimi Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 6038 Çoklu Zeka Kuramı ve Fizik Eğitimi Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Çoklu zeka kuramının fizik eğitiminde kullanımının öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çoklu zeka kuramının teorisini, ders planlarının nasıl hazırlandığını söyleyebilme
2   Çoklu zeka kuramının teorisini, ders planlarının nasıl hazırlandığını kavrayabilme
3   Çoklu zeka kuramının uygulaması ile ilgili ders planı hazırlayabilme
4   Hazırlanan ders planlarını uygulayabilme
5   Uygulamayı değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çoklu Zeka Kuramının teorisi
2 Çoklu Zeka Kuramının bibliografisi
3 Çoklu Zekanın sekiz türünün ayrıntılarıyla incelenmesi
4 Çoklu Zekanın sekiz türünün ayrıntılarıyla incelenmesi
5 Çoklu Zeka Kuramı ile ilgili yayınların taranması
6 Çoklu Zeka Kuramı ile ilgili yayınların taranması
7 Çoklu Zeka Kuramı ile ilgili yayınların incelenmesi
8 Çoklu Zeka Kuramı ile ilgili yayınların incelenmesi
9 Çoklu Zeka Kuramı ile ilgili fizik eğitimine ilişkin yayınların incelenmesi
10 Çoklu Zeka Kuramı ile ilgili fizik eğitimine ilişkin yayınların incelenmesi
11 Çoklu Zekanın sekiz türünün ortaya çıkarılmasında temel fizik dersinde uygulanmasına yönelik konuların belirlenmesi
12 Çoklu Zekanın sekiz türünün ortaya çıkarılmasında temel fizik dersinde uygulanmasına yönelik konuların belirlenmesi
13 Çoklu Zeka Kuramına göre ders planlarının hazırlanması
14 Çoklu Zeka Kuramına göre küçük bir uygulama yapılıp değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bümen, N. (2002). Okulda Çoklu Zeka Kuramı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
Gardner, H. (1983). Frames of mind the theory of multiple intelligences,
Basic Books, NewYork.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması, aktif öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınav

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 13 5 65
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1335323533
ÖK.2335323533
ÖK.353533333533
ÖK.45553555445345
ÖK.55553555445345