DERS ADI

: Termodinamik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 6061 Termodinamik Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı




Öğrencileri, termodinamik konularında karşılaşılan güçlükler, termodinamik dersinin öğretimi, termodinamik dersinin teknoloji ve günlük yaşamla ilişkisi hakkında bilgi sahibi yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Termodinamik konularına ilişkin belirlenmiş kavram yanılgılarını ve öğrenme güçlüklerini söyleyebilme.
2   Termodinamik konularına ilişkin kavram yanılgılarının ve öğrenme güçlüklerinin nedenlerini açıklayabilme.
3   Termodinamik konularının öğretimine yönelik kullanılabilecek öğretim materyali geliştirebilme.
4   Termodinamik konularının öğretimine yönelik kullanılabilecek deney tasarlayabilme.
5   Termodinamik konularının öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik değerlendirme yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Termodinamiğin temel kavramları ve temel yasalarının öğretimi
2 Termodinamiğin temel kavramları ve temel yasalarının öğretimi (devamı)
3 Termodinamik konularında öğrenci güçlüklerinin ve kavram yanılgılarının belirlenmesi
4 Termodinamik konularında öğrenci güçlüklerinin ve kavram yanılgılarının belirlenmesi (devamı)
5 Alan yazında, termodinamik öğretiminde kullanılmış öğretim yöntemleri
6 Alan yazında, termodinamik öğretiminde kullanılmış öğretim yöntemleri (devamı)
7 Termodinamik öğretiminde kullanılabilecek diğer öğretim yöntemleri
8 Termodinamik öğretiminde kullanılabilecek diğer öğretim yöntemleri (devamı)
9 Termodinamik öğretiminde yararlanılacak deneyler
10 Termodinamik öğretiminde yararlanılacak deneyler (devamı)
11 Termodinamik öğretiminde yararlanılacak deneyler (devamı)
12 Termodinamik konuları ve teknoloji arasındaki ilişki
13 Termodinamik konularının günlük yaşamla ilişkilendirilmesi
14 Termodinamik konularının günlük yaşamla ilişkilendirilmesi (devamı)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar






Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
1. Y.A. Çengel ve M.A. Boles, Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 1996.
2. J.B. Jones ve R.E. Dugan, Mühendislik Termodinamiği, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2003.
3. R. Yamankaradeniz, Mühendislik Termodinamiğinin Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.
4. Ders İçin Önerilen Kaynaklar:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri





Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri: Düz anlatım, tartışma, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması, deney.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar



Ödev/Sunum, açık uçlu sorular

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rabia.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 20 20
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1552
ÖK.2553
ÖK.35355534
ÖK.45355534
ÖK.54554