DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6032 Kimya Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrenci merkezli bir öğretim yöntemi olan PDÖ'de öğretmen öğrenciye sadece yol göstericidir. Bu bağlamda probleme dayalı öğrenme, anlamı düşündüren, içerik merkezli, gerçek yaşam olaylarını içeren ve öğrencilerin gerekli bilgiyi edinmeleri için ihtiyaçları olan kaynakların, rehberliğin öğretmen tarafından sağlandığı bir pedagojik stratejidir. Dersin hedefleri;
1) Bir problemi anlama ve çözmeye yönelik çalışma yapma,
2) Yeni bilginin edinilmesi ve entegrasyonu için başlangıç noktası olarak problemlerin kullanılması,
3) Eleştirel düşünmeye cesaretlendirici, bilgi okuryazarlığı ile yaşam boyu karşılaşacağı gerçek problemleri çözme becerisini geliştirmedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gerçek hayatla ilişkili bir kimya problemini senaryo ile öğrenciye sunarak öğrencinin bu problemi, sorgulama, buluş, grup çalışması vb araştırma yaparak çözme, problemi çözmeye çalışırken de öğrenme becerisi kazanabilme
2   Problem çözme becerilerinin gelişmesi
3   Düşünme becerilerinin gelişmesi
4   Bir grup üyesi olma ve grup içinde çalışma becerilerinin gelişmesi
5   Zamanı etkin kullanma becerilerinin gelişmesi
6   Bilgi kaynaklarına ulaşma, bir sorunu etkili biçimde ele alma, çözüm üretme ve değerlendirme becerilerinin gelişmesi
7   İletişim becerilerinin gelişmesi
8   Teknoloji kullanım becerilerinin ve öğretim materyali hazırlama becerisinin gelişmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) nin tanıtılması, PDÖ hakkında teorik bilgilerin verilmesi
2 Fen bilimleri ve kimyada öğretim materyali olarak PDÖ kullanımına yönelik literatür sunumu
3 Soyut ve kavram yanılgısına açık kimya konularının PDÖ yaklaşımı kullanılarak öğretilmesine yönelik literatür sunumu
4 Kimya konularına yönelik gerçek yaşamla ilgili nasıl problem seçileceğine yönelik sunum
5 Literatür tarama
6 Literatür tarama
7 Öğrencilerin gerçek yaşam ile ilgili problem seçimi
8 Öğrencilerin seçilen problemi senaryo biçimine dönüştürmeleri
9 Öğrencilerin önceki bilgilerini kullanarak problem hakkındaki fikirlerini ve düşüncelerini ortaya koymaları
10 Öğrencilerin problemi çözmek için daha fazla bilgi toplamaya çalışmaları, problemi iyice tanımladıktan sonra problemi nasıl çözeceklerine ilişkin planları yapmaları
11 Öğrencilerin bireysel ve grup çalışması yaparak çözüm önerileri üretmesi, bu önerilerin sınıf ortamında tartışılması
12 Öğrencilerin çalışmalarını rapor haline getirmeleri
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Ödev teslimi ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Woods, D. (1985). Problem-based learning and problem-solving, Ed: D. Boud, Problem-Based Learning for the Professions, Higher Education Research and Development Society of Australasian, Sydney,
Arends, R. I. (1998). Learning to teach, 4th Edition, Boston, USA: McGraw Hill
Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2000). Research methods in education, 5th Edition, London: Routledge/Falmer, Taylor&Francis Group
Cropley, A.J. (2001). Creativity in education and learning: A guide for teachers and educators, London: British Library Cataloguing in Publication Data,
Bilimsel makaleler: (International Journal of Science and Mathematics Education, International Journal of Science Education, Journal of Science Education and Technology, Journal of Chemical Education, Journal of Chemical Education, Journal of Computer Assisted Learning)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yapılandırmacı yaklaşım tabanlı PDÖ modelinde öğrencinin, bilginin edinilmesi, yaratılması, kullanılması sürecine aktif olarak katılması ve yeni bilginin eski bilgilerle ilişkilendirilmesi yöntemi,
2. Buluş yoluyla öğrenme teorisine dayalı olarak, bilgiyi gerçek bir olgu etrafında yapılandırma ve bu bilgiyi kalıcı hale getirme süreci,
3. Öğrencilerin bilim adamı gibi çalışarak öğrenmeleri felsefesine bağlı olarak tıpkı bir bilim adamının yaptığı gibi öğrencilerin de problemlerle bireysel ve grup içinde uğraşması, işbirlikli öğrenme,
4. Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı anlatım, soru cevap, problem çözme, tahmin yapma, deneylerle ve gözlemlerle buluş yapma ve hazırlanacak yeni öğretim materyallerinin test edilmesi, sebep sonuç diyagramı oluşturma, rol oynama ve canlandırma, yaratıcı drama kurgulama yöntemleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunum öğrenci başarı notunu belirleyecektir

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Sibel KILINÇ ALPAT
sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 4 3 12
Ödev hazırlama 1 40 40
Sunum hazırlama 1 60 60
Final Ödevi 1 30 30
Proje Final Sunumu 1 50 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.65555
ÖK.755
ÖK.855