DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Problem Çözme Stratejileri ve Araştırma Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6026 Kimya Eğitiminde Problem Çözme Stratejileri ve Araştırma Tasarımı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NALAN AKKUZU GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı problem çözmede izlenmesi gereken stratejiler ve etkin faktörleri göz önünde bulundurarak ele alınarak kimya eğitiminde yer alan konularda örnek problem oluşturma, araştırma tasarımı ve çözüm stratejileri geliştirebilme yeterliliğine ulaşabilmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kimya eğitiminde problem çözmenin önemini açıklayabilme
2   Problem çözme aşamaları, stratejileri ve etkin faktörleri açıklayabilme
3   Çeşitli kimya konularında örnek problem oluşturabilm
4   Çeşitli kimya konularındaki örnek problemler için çözüm stratejilerini uygulayabilme
5   Çeşitli kimya konularındaki örnek problemler için çözüm stratejilerini değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen alanında problemin tanımlanması
2 Kimyada problem çözme eğitimi
3 Mantık yürütme becerileri ve bilişsel gelişim
4 Kimyada problem çözme stratejileri davranışlar
5 Problem çözme ve kimya kavram bilgileri
6 Bilişsel tarz ve problem çözme
7 Problem çözmede etkin faktörler-I
8 Problem çözmede etkin faktörler-II
9 Kimya eğitiminde problem çözme ortamları
10 Kimyada problem oluşturma ve çözümlemeye genel bakış
11 Kimyada örnek araştırma tasarımı
12 Kimyada örnek araştırma tasarımı
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Final Ödevi değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gabel, D. L., (1994). Handbook of Research on Science Teaching and Learning: A Project of the National Science Teachers Association, MacMillan Reference Prentice Hall International.
2. Watts, M. (1991). The Science of Problem-Solving: A Practical Guide for Science Teachers, Heinemann Pub.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum, Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nalan.akkuzu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11.00-12.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Ödev Hazırlama 1 45 45
Sunum Hazırlama 2 50 100
Proje Final Sunumu 2 6 12
Final Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1553444
ÖK.2553444
ÖK.34455443444
ÖK.44455443444
ÖK.54455443444