DERS ADI

: Analitik Kimya Eğitiminde Bilgisayar ve Teknoloji Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 6025 Analitik Kimya Eğitiminde Bilgisayar ve Teknoloji Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının teknoloji okur-yazarlığını ve eğitimde teknoloji kullanım becerisini geliştirerek, analitik kimyadaki sorunları bilgisayar ortamında çözme becerisi kazandırabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknoloji okur-yazarlığı konusunda bilinçlenebilme
2   Eğitimde kullanılan bilgisayar programlarını kavrayabilme
3   Bilgisayar programlarını Kimyada ve özellikle Analitik Kimyada uygulayabilme
4   Bilgisayar destekli eğitim (BDE) konusunda yorum yapabilme
5   BDE ile ilgili literatürü takip ederek güncel bilgilere ulaşabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgisayarın kimya eğitiminde kullanılması
2 Bilgisayarın kullanımının dayandığı temel esaslar
3 Bilgisayar destekli eğitim (BDE)
4 Bilgisayar destekli öğretim sürecini etkileyen etmenler
5 BDE de öğrenme teorileri ve öğretim modelleri
6 Öğrenci merkezli eğitimde kullanılan öğretim yöntemleri
7 Bilgisayar destekli öğretimin yararları
8 Ara sınav
9 Türkiye ve dünya da bilgisayar destekli eğitim
10 Eğitim teknolojisi ve kimya öğretimi
11 Analitik kimyada sayısal yöntemler
12 Bilgisayar destekli kimya eğitiminde eğitim yazılımları
13 Analitik kimyada excel uygulamaları
14 Analitik kimyada visual basic ve Mathlab uygulamaları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Chemometrics: Statistics and Computer Application in Analytical Chemistry , M. Otto, ISBN-10: 3527314180, ISBN-13: 978-3527314188, Wiley-VCH, 2007.
2) Using Computers in Chemistry and Chemical Education, T. J. Zielinski, M. L. Swift, ISBN-10: 0841234655, ISBN-13: 978-0841234659, American Chemical Society, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teknoloji destekli öğretim, buluş yoluyla öğretim, işbirlikli öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum/ödev, ara sınav, final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11.00-12.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15545
ÖK.255
ÖK.3535
ÖK.4555
ÖK.55555