DERS ADI

: Biyoloji Eğitiminde Bilgi Teknolojisinin Yeri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMB 6032 Biyoloji Eğitiminde Bilgi Teknolojisinin Yeri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilerin biyoloji eğitiminde bilgi teknolojilerinin önemini anlamalarını sağlamak, daha iyi bir biyoloji öğretimi için etkili bilgi teknolojisi materyallerini seçme, geliştirme ve kullanma becerileri kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitsel yazılım geliştirilirken kullanılan çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini üretim sürecinde uygulamaya aktarabilme
2   Yazılım ölçüt ve prensiplerinin tasarım sürecindeki işlevselliğini analiz edebilme
3   Yazılım ölçüt ve prensiplerinin geliştirme sürecindeki işlevselliğini analiz edebilme
4   Bilişim materyallerinin tasarlanması ve geliştirilmesine yönelik metodolojileri uygulayabilme
5   Bilişim materyallerinin değerlendirilmesine yönelik metodolojileri uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretimde Yazılım Geliştirmenin Anlam ve Önemi
2 Öğretim Ortamları ve Eğitsel Yazılım Materyallerinin Tanıtımı
3 Geleneksel Eğitsel Yazılım Materyallerinin Tanıtımı ve Örnek Uygulamaları
4 Bilgisayar ve İletişim Teknolojileri, Canlı-Etkileşimli Elektronik Ortamlar
5 Eğitimde Eğitsel Yazılım Materyali Geliştirme
6 Öğretim Materyali Seçim Prosedürü; ID Modelleri ve uygulamalar
7 Çalışma Haftası
8 Vize Haftası
9 Eğitsel Yazılım Kullanımı Örnekleri
10 Öğretimsel Yazılım Materyali Seçim Prosedürü ve Üretimi
11 Eğitsel Yazılım Geliştirme, öğrenci sunum ve değerlendirmesi
12 Eğitsel Yazılım Geliştirme, öğrenci sunum ve değerlendirmesi
13 Eğitsel Yazılım Geliştirme, öğrenci sunum ve değerlendirmesi
14 Çalışma Haftası
15 Final Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alessi, S. M. and Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning : Methods and Development (3rdEdition), Allyn & Bacon, Massachusetts. Lynch, P. J. ve Horton, S. (2009). Web Style Guide: Basic Design Principles for Creating Web Sites (3rdEdition), Yale University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Sunum hazırlama 2 15 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Ödev hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.123
ÖK.223
ÖK.323
ÖK.423
ÖK.523