Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Matematik Öğretmenliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ESRA BUKOVA GÜZEL |
Dersi Alan Birimler |
Matematik Öğretmenliği Doktora |
Dersin Amacı |
Matematiksel modellemenin eğitim sistemindeki işlevlerini anlamak, literatürdeki karşılaşılan farklı modelleme perspektiflerini ve bu perspektiflerin farklılıklarını ortaya çıkarmak, matematiksel modelleme problemlerinin yapısal özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklamak ve yaratıcı modelleme problemleri tasarlanmasını sağlamak, modelleme sürecinin tüm bileşenleriyle kompleks yapısını ayrıntılı olarak yorumlamak, teknolojiyle matematiksel modellemenin nasıl ilişkilendirilebileceği sorusuna nitelikli yanıtlar vermek, son yıllarda matematiksel modelleme çalışmalarının içerdiği temel konuları belirleyerek matematiksel modellemede nitelikli ve orjinal bir araştırma sorusu ortaya atmak, matematiksel modelleme içerikli nitelikli ve yaratıcı bilimsel makale yazmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Berry, J. ve K. Houston (1995). Mathematical Modelling. Bristol: J. W. Arrowsmith Ltd. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
esra.bukova@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|