DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Proje Çalışması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6052 Matematik Eğitiminde Proje Çalışması SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Proje çalışmasına temel olan yöntem ve tekniklerin ve bir projenin düzenleyip, yürütülebilmesi ve rapor haline getirilebilmesi bilgi ve becerilerin sağlanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir projenin nasıl planlandığını, nasıl yürütüldüğünü bilme.
2   Konu ile ilgili literatür taraması yapabilme.
3   Bir projede uygun yöntemi belirleyebilme.
4   Bir projede uygun veri toplama araçlarını belirleyebilme ya da hazırlayabilme.
5   Bir projede elde edilen verileri analiz edebilme.
6   Yapılan projeyi rapora dönüştürebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bir projenin aşamaları, dayandığı paradigmalar, epistemolojik yaklaşımlara bağlı olarak sınıflandırılması
2 Literatür taraması, literatür taramasının amaçları, literatür taramasının organizasyonu, literatür taraması için alternatif kaynaklar
3 Projenin gerekçesinin belirlenmesi ve yazılması aşamaları, gerekçenin oluşturulmasında literatürden faydalanılması
4 Genel olarak araştırma probleminin belirlenmesi aşamaları ve belirlenen problemin araştırma sorularına dönüştürülmesi, quantitatif araştırmada hipotez cümleleri, qualitatif araştırmada varsayımlar ve fenomenleri keşfetme ve anlamaya yönelik sorular
5 Amacının belirlenmesi ve çalışmanın öneminin belirtilmesi. Niçin belirlenen amaç problemlerin araştırılmasına uygundur Niçin çalışma önemlidir
6 Veri toplama yöntemleri ve tasarımları
7 Nitel ve nicel verilerin toplanmasında kullanılan araçlar ve özellikleri
8 Ders ve Ara Sınav
9 Nitel ve nicel verilerin analizinde farklı yaklaşımlar
10 Bulguların araştırma problemlerine göre düzenlenmesi ve yazımı
11 Araştırma ile ilgili sonuç ve önerilerin yazılması
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Grouws, D. A., 1997; Qualitative Research Methods in Mathematics Education Monograph, Number 9 National Councilof Teachers of Mathematics. Virginia.
Kelly, A. E. 1999; Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education, Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Çepni S. (2005) Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon.
Bell J.(2010) Doing Your Research Project, Open University Pres,USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.20 + YYC * 0.40 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.20 + YYC * 0.40 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İLAN EDİLECEKTİR

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15444333333
ÖK.254435
ÖK.3544535333
ÖK.454453333
ÖK.554453333
ÖK.655543333