DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6071 Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematik eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisinin bilinmesi, bileşenlerinin ayrıntılı incelenmesi ve konu ile ilgili uygulama, araştırma yapma becerisini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknolojik pedagojik alan bilgisine ait temel kavramları bilme.
2   Teknolojik pedagojik alan bilgisi yaklaşımını bilme.
3   Teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik nicel ve nitel araştırmaların farkında olma.
4   Teknolojik pedagojik alan bilgisi yaklaşımına yönelik materyal geliştirebilme.
5   Teknolojik pedagojik alan bilgisi yaklaşımına yönelik ders planı hazırlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknolojik pedagojik alan bilgisi yaklaşımı, bileşenleri
2 Teknolojik pedagojik alan bilgisi yaklaşımı, sınırlılıkları
3 Matematik eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisi yaklaşımı
4 Matematik eğitiminde TPCK yaklaşımına yönelik nicel araştırmaların incelenmesi
5 Matematik eğitiminde TPCK yaklaşımına yönelik nicel araştırmaların incelenmesi
6 Matematik eğitiminde TPCK yaklaşımına yönelik nitel araştırmaların incelenmesi
7 Matematik eğitiminde TPCK yaklaşımına yönelik nitel araştırmaların incelenmesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve Ara Sınav
9 Matematik eğitiminde TPCK yaklaşımına yönelik materyal hazırlama
10 Matematik eğitiminde TPCK yaklaşımına yönelik materyal hazırlama
11 Matematik eğitiminde TPCK yaklaşımına yönelik ders planı hazırlama
12 Ders planının sınıf içi uygulamaları
13 Sınıf içi uygulamalara yönelik gözlem yapma
14 Raporlaştırma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abbitt, J. T. (2011). An Investigation of the Relationship between Self-Efficacy Beliefs about Technology Integration and Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) among Preservice Teachers. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 27(4), 134-143.

Angeli, C., & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK). Computers & Education, 52(1), 154-168.

Harris, J.B. & Hofer, M.J. (2011). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) in action: A descriptive study of secondary teachers' curriculum-based, technology-related instructional planning. Journal of Research onTechnology in Education, 43(3), 211-229.

Hollebrands, K. & Lee, H., (2008). Preparing to teach mathematics with technology: An integrated approach to developing technological pedagogical content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 8(4), 326-341.

Jang, S.-J. & Tsai, M.-F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese elementary mathematics and science teachers with respect to use of interactive whiteboards. Computers & Education, 59(2), 327-338.

Jang, S. J. & Tsai, M. F. (2013). Exploring the TPACK of Taiwanese secondary school science teachers using a new contextualized TPACK model. Australasian Journal of Educational Technology, 29(4).

Koehler, M. J., Mishra, P., (2005). What happens when teachers design educational technology The development of technological pedagogical content knowledge. J. Educational Computing Research, 32(2), 131 152.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 19 19
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1534222
ÖK.25344333
ÖK.35344
ÖK.453334
ÖK.554444444444555