DERS ADI

: Tarih Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6014 Tarih Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı tarih eğitiminde Türkiye'de ve Dünyadaki son gelişmeleri tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih öğretimi alanında Dünya'daki son gelişmeleri kavrayabilme
2   Tarih öğretimi alanında Türkiye'deki son gelişmeleri kavrayabilme
3   Tarih öğretimi alanında son yaklaşım ve yöntemleri kavrayabilme
4   Tarih öğretimi alanındaki son yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme
5   Tarih öğretimi alanındaki son tema ve kavramları uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih Öğretiminde Çağdaş Teknolojilerin Kullanımı
2 Tarih Öğretiminde Değişen Paradigmalar
3 Tarih Öğretiminde Avrupa Boyutu
4 Avrupa Boyutunda Ortaöğretim Tarih Eğitimindeki Sorunlar
5 Ortaöğretim Tarih Programlarında Yönelimler
6 Ulusalcılıktan Çokkültürlülüğe Tarih Öğretimi
7 Kimlik ve Etnisite Kıskacında Tarih Öğretimindeki Açmazlar
8 Ara Sınav
9 Hükümet Devlet Merkezli Tarih Öğretiminin Aşınması
10 Vatandaşlık Eğitimi İçin Tarih Öğretimi
11 Dünya Barşı İçin Tarih Eğitimi
12 21. Yüzyıl Tarihçilerinin Eğitimi
13 21. Yüzyıl Tarih Öğretmenlerinin Eğitimi
14 Tarih Öğretimini Bekleyen Yeni Sorunlar; Yeni Sorunlara Yeni Çözümler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- KÖYMEN, Oya (2003). Tarih Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar: Avrupalı-Türkiyeli Tarih Eğitimcileri Buluşması, İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı,
2- ÖZBARAN, Salih, (haz.), Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları: 1994 Buca Sempozyumu, İkinci Basım, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları, 1998.
3- ÖZBARAN, Salih (1992), Tarih ve Öğretimi, İstanbul: Cem Yayınevi.
4- ÖZBARAN, Salih, (haz.), Tarih, Tarihçi ve Toplum, İkinci Basım, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2007.
5- PAYKOÇ, Fersun, "Tarih Öğretiminde Duyuşsal Alanın Rolü ", Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, Salih Özbaran (haz.), İzmir: Dokuz Eylül Yayınları, 1998, s.341-348.
6- PAYKOÇ, Fersun, Tarih Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1991.
7- SAFRAN, Mustafa, Tarih Eğitimi: Makaleler ve Bildiriler, Ankara: Gazi Kitapevi,2006.
8- DEMİRCİOĞLU, İsmail Hakkı (2005). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar, Ankara.
9- DİLEK, Dursun (2001). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.555