Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İslam Tarihi ve Sanatları Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ SÜLEYMAN GENÇ |
Dersi Alan Birimler |
İslam Tarihi ve Sanatları Doktora |
Dersin Amacı |
Türklerin Anadolu'yu vatan edinmeleri ve daha sonra burada inşa ettikleri tarih gerek süreç, gerek meydana getirilen kültür ve medeniyet ve gerekse ortaya çıkardığı siyasi, sosyal, kültürel, vb. sonuçlar bakımından, hem umumi Türk tarihi, hem İslami Türk tarihi ve hem de dünya tarihinde önemli bir yer tutmaktadır. Zira bugün Anadolu coğrafyasında yaşayan bir Müslüman Türk kültürü var ise bu, Türklerin buraya gelip yerleşerek vatan tutmaları ve kendi kültürlerini buraya aşılamaları ve muhafaza etmeleriyle mümkün olabilmiştir. İşte bu gerçekten hareketle; bu dersle doktora düzeyindeki öğrencilerimiz için şunlar amaçlanmaktadır: |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- Bahattin Ögel, Türk Kültür Tarihine Giriş, I-IX, İlgili Ciltler |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kaynakları tanıma, okuma, araştırma, bilgi toplama, anlatma, değerlendirme, yorumlama, sunum yapma, tartışma, soru-cevap, ödev ve uygulama. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
--- |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
--- |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
suleyman.genc@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 16:00 - 18:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|