DERS ADI

: Türkiye'de Din Sosyolojisi Araştırmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6261 Türkiye'de Din Sosyolojisi Araştırmaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET CEM ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında, Türkiye de Din sosyolojisi alanında yapılmış olan araştırmalar, içerik, terminoloji, teori, metodoloji ve elde edilen bulgular açısından değerlendirilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye de din sosyolojisi alanında yapılan araştırmaların ana sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
2   Türkiye'de yapılan din sosyolojisi araştırmalarını terminolojik açıdan yorumlar.
3   Türkiye de yapılan din sosyolojisi araştırmalarını metodolojik açıdan değerlendirir.
4   Türkiye'de yapılan din sosyolojisi araştırmalarının teorik boyutlarını kavrar.
5   Türkiye'de yapılan din sosyolojisi araştırmalarını elde edilen bulgulara göre değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nicel araştırma metodolojisi açısından Türkiye'de din sosyolojisi araştırmaları
2 Nicel araştırma metodolojisi açısından Türkiye'de din sosyolojisi araştırmaları
3 Türkiye'deki din sosyolojisi araştırmalarının terminolojik boyutu
4 Türkiye'deki din sosyolojisi araştırmalarının teorik (kuramsal) boyutu
5 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 1)
6 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 2)
7 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 3)
8 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 4)
9 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 5)
10 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 6)
11 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 7)
12 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 8)
13 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 9)
14 Seçilmiş din sosyolojisi araştırması (örnek 10)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Türk Din Sosyolojisinin Temel Sorunları Sempozyumu Bildirileri. Çorum: Gazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları Gelenek Yayıncılık. İstanbul.
Akşit, Bahattin. (1986). Türkiye de Sosyoloji Araştırmaları: Bölmelenmişlikten Farklılaşma ve Çeşitlenmeye . Türkiye de Sosyal Bilim Araştırmalarının Gelişimi. (Edt: Sevil Atauz). Türk Sosyal Bilimler Derneği Yayınları. Ankara.
Günay, Ünver. (1978). Erzurum ve Çevre Köylerinde Dini Hayat. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. Doçentlik Tezi.
Kayalı, Kurtuluş. (2000). Türk Düşünce Dünyasının Bunalımı. İletişim Yayınları. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme ve Tartışma Yöntemleri
Beyin Fırtınası ve Görüş Geliştirme Teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmetcem.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma, 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555