DERS ADI

: Karşılaştırmalı Mistisizm: Semitik ve Hint Kökenli Dinlerde Mistisizm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6236 Karşılaştırmalı Mistisizm: Semitik ve Hint Kökenli Dinlerde Mistisizm SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HAKKI ŞAH YASDIMAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Hinduizm in kutsal metinlerinde yer alan mistik bakış açısını ve tarihsel gelişim süreci içersinde ortaya çıkan önemli mistik şahsiyetlerin düşüncelerinin ortaya konulmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Semitik ve Hint kökenli dinlerde mistik yapı hakkında bilgi sahibi olur.
2   Semitik ve Hint kökenli dinlerde mistik düşüncenin gelişim seyrini kavrar.
3   Semitik ve Hint kökenli dinlerdeki ruh-madde ayrımını anlar.
4   Semitik ve Hint kökenli dinlerde mistik gelişimin evrelerini kavrar.
5   Semitik ve Hint kökenli dinlerde mistik karakterleri ve düşüncelerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Hinduizm'de mistisizm
3 Budizm'de mistisizm
4 Yahudilik'te mistisizm
5 Hıristiyanlık'ta mistisizm
6 Hint düşüncesinde mistik sevgi
7 Semitik düşüncede mistik sevgi
8 Ara Sınav
9 Tabiatüstü güçlerin mistik boyutu
10 Başlıca Hint mistikleri ve düşünceleri
11 Başlıca Yahudi mistikleri ve düşünceleri
12 Başlıca Hıristiyan mistikleri ve düşünceleri
13 Genel değerlendirme
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) S. N. Dasgupta, Hindu Mysticism, Frederick Ungar Pub. Co., New York, 1959.
2) Steven T. Katz, Ed., Comparative Mysticism: An Anthology of Original Sources, Oxford Univ. Press, Oxford, 2013.
3) Geoffrey Parrinder, Mysticism in the World s Religions, Sheldon Press, London 1976.
4) James H. Leuba, The Yoga System of Mental Concentration and Religious Mysticism , The Journal of Philosophy, Psychology and Scientific Methods, Vol. 16, No. 8. (Apr. 10, 1919), ss. 197-206.
5) R. C. Zaehner, Hindu and Muslim Mysticism, Oneworld, 1994.
6) Mahendranath Sircar, Hindu Mysticism, Cosmo Publications, New Delhi, 2003.
7) Sadhu Santideva, Encyclopaedia of Indian Mysticism: Hindu Mystics and Mysticism, Cosmo Publications, New Delhi, 1999.
8) M.N. Sircar, Hindu Mysticism: Philosophy & Religion, Bharatiya Kala Prakashan, 2001.
9) Gautam Chatterjee, Sacred Hindu Symbols, Abhinav Pub., New Delhi, 2001.
10) Noel A. Boreham, Mysticism in the Indian Tradition, Sri Satguru Publications, New Delhi, 1989.
11) Kürşat Demirci, Yahudi Mistisizmi veya Kabalacılık: İnançlar ve Tarih, Ayışığı, İstanbul, 2015.
12) Michael Levine, Yahudi Ruhaniliği ve Mistisizmi, Gözlem, İstanbul, 2006.
13) Steven T. Katz, Ed., Comparative Mysticism: An Anthology of Original Sources, Oxford Univ. Press, Oxford, 2013.
14) Cengiz Batuk, Assisili Francis ve Hıristiyan Mistisizmi, İz, İstanbul, 2012.
15) Ursula King, Christian Mystics: Their Lives and Legacies Throughout the Ages, Routledge, London, 2004.
16) Harvey D. Egan, An Anthology of Christian Mysticism, Pueblo Book, USA, 1996.
17) Bernard McGinn, The Essential Writings of Christian Mysticism, Modern Library, 2006.
18) Lawrence Fine and Others, Jewish Mysticism and the Spiritual Life: Classical Texts, Contemporary Reflections, Jewish Lights, USA, 2013

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakki.ydiman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Kitap Okuma 10 2 20
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 3 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155455
ÖK.255455
ÖK.355455
ÖK.455455
ÖK.555455