DERS ADI

: Dine Bilişsel Yaklaşım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6269 Dine Bilişsel Yaklaşım SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RECEP YAPAREL

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Özellikle yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren bilgi ve bilgisayar dünyasında gerçekleştirilen büyük atılımlarla birlikte hızlı bir gelişim ivmesine giren biliş bilimin kavram ve bulgularını kullanarak, dini tecrübe,dini inanç ve davranışın fiziksel ve zihinsel kökenlerini daha iyi anlama ve açıklamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikoloji bilimi içerisinde ortaya çıkan yeni yaklaşım ve gelişmeler öğrenilir.
2   Bilişsel yaklaşımın kavram ve konuları ayrıntılı bir şekilde ele alınır.
3   Bilişsel bilimin sunduğu kavram ve veriler din olgusunun insanı yönünü daha iyi anlamak için kullanılır.
4   Birey öğrendiği yeni bilgi sayesinde kendi dini yaşantısını daha iyi analiz etme ve geliştirme imkanına sahip olur.
5   Bilişsel bilimin sağladığı veriler gerek bireysel yaşamda gerekse de toplumsal yaşamda ortaya çıkan patalojilerin nedenlerinin anlaşılmasına ve giderilmesine olanak sağlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilişsel Psikoloji nedir
2 Bilgi İşlem Modeli
3 Bilişsel Psikolojinin Sahası
4 Bilişsel Psikolojinin Tarihi
5 Bilişsel Nörobilim
6 Algı, Hafıza, Zihinsel Tasavvur, Dil ve Biliş Gelişimi
7 Ara sınav
8 Zihindeki Din
9 İnançlara nasıl inanabiliyoruz
10 Biliş, Duygu ve Dini Tecrübe
11 Bilişsel kurama göre Tanrı Tasavvurun Oluşume ve Gelişimi
12 Bilişsel kurama göre Tanrı Tasavvurun Oluşume ve Gelişimi
13 Ritüel, hafıza ve Duygu: İki Bilişsel Hipotezin karşılaştırılması
14 Din ve Frontol (ön) Loblar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cognitive Psychology, Robert L. Solso, Allyn And Bacon Boston, London.2001.
Religion in Mind, Jensine Andresen, Cambridge University Press, Cambridge. 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Testler ve ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders anlatımı ve beyin fırtınası.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yaparel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155455
ÖK.255455
ÖK.355455
ÖK.455455
ÖK.555455