DERS ADI

: Din Dilinin Mantıksal Statüsü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6226 Din Dilinin Mantıksal Statüsü SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. İBRAHİM EMİROĞLU

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Dil-Mantık ilişkisini iki disiplin açısından inceleme böylece söz, delalet, anlam, ifade ve doğruluk gibi kavramlar üzerinde, Batı'dan ve İslam Dünyasından karşılaştırmalı örneklerle öğrenciyi bilişsel olarak yetiştirmek, böylece bu konularda öğrencilere uzmanlaştıracak bilgi ve birikim kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dili derinliğine tahlil etme imkânı bulur.
2   Dil ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi derinliğine kavrar.
3   Retorik üzerine bilgi ve pratiğini geliştirir.
4   Din dili, kullanımı ve sorunları hakkında bilgi ve tecrübe edinir.
5   Bilimsel, felsefi, dini vs. alanlarda yanlış yapmadan dili doğru kullanmanın önemini ve yollarını kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözcüklerin Şeylerle İlişkisi
2 Tanımlayıcı Karakteristikler ve Tanımlar
3 Anlam
4 Modernitenin Anlamı ve Dili
5 Söz Nedir
6 Söz Çeşitleri
7 Söz ve Sûfi
8 ARA SINAV
9 Dilin İmkânı ve Sınırları
10 Paradoksal İfadeler
11 Retorik ve Çeşitleri Dini İfadelerde Teşbih
12 Retorik ve Unsurları Dinde Sembolik Anlatımlar
13 Retorik ve Biçem (Üslûp)
14 Dil ve Mantık Açısından Metin İncelemesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aristoteles, Retorik; Çev. M. Doğan, İst.1995;
İbrahim Emiroğlu, Sûfi ve Dil, İst. 2002;
Turan Koç, Din Dili, Kayseri, trs;
İbn Rüşt, Tutarsızlığın Tutarsızlığı; Çev. Kemal Işık-Mehmet Dağ, Samsun 1986;
Wilson, Dil, Anlam ve Doğruluk, Çev. İ. Emiroğlu, A. Tüzer.
Necdet Çağıl, Kur'an-ı Kerim ve Kitab-ı Mukaddes, Ankara 2005;
Latif Tokat, Dinde Sembolizm, Ankara 2004;
John Hospers, Felsefi Çözümlemelerde Yöntem, Çev. Ş.Filiz, M.Harmancı, Konya 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler dil-mantık ilişkisini iyice tahlil edip, dilin çeşitli kullanımlarını öğrenip, dil ve mantık açısından yanlış sayılan kullanımlara karşı korunma, sağlam retorik bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansı (dil, anlam, doğruluk, söz ve çeşitleri, etkili konuşma, retorik çeşitleri ve düzenlenişi gibi konulardaki bilgi ve becerisi)na göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15454
ÖK.25454
ÖK.35454
ÖK.45454
ÖK.55454