DERS ADI

: İslam Mezhepleri Tarihi Metodolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 6503 İslam Mezhepleri Tarihi Metodolojisi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AHMET BAĞLIOĞLU

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Öğrenciye, Mezhepler Tarihinde yapılacak araştırmalarda bilimsel standartlara uygun teknik ve yöntemi kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel İslami ilimler ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur
2   Mezhepler Tarihinin hangi şartlar altında ortaya çıktığını kavramaya çalışır.
3   Mezhepler Tarihi metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
4   Mezhepler Tarihinin İnceleme Alanları ve Temel Kavramları hakkında bilgi sahibi olur
5   Mezheplerin Doğuş Sebepleri ve zihniyetler açısından tipolojilendirilmesi konusunda yeterli bilgi donanımına sahip olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İtikadi İslam Mezheplerine Giriş
2 Mezhepler Tarihinin tanımı amacı luzumu ve diğer bilimlerle ilişkisi
3 Mezhepler Tarihinin tanımı amacı luzumu ve diğer bilimlerle ilişkisi
4 Mezhepler Tarihinin İnceleme Alanları ve Temel Kavramları
5 Mezhepler Tarihinin İnceleme Alanları ve Temel Kavramları
6 Mezhepler Tarihinin İnceleme Alanları ve Temel Kavramları
7 ARA SINAV HAFTASI
8 ARA SINAV HAFTASI
9 Mezheplerin Doğuş Sebepleri ve zihniyetler açısından tipolojilendirilmesi
10 İslami İlimlerde Metodoloji Sorunu
11 İslam mezhepleri Tarihinde Metodoloji Sorunu
12 İslam mezhepleri Tarihinde Metodoloji Sorunu
13 İslam mezhepleri Tarihinde Metodoloji Sorunu
14 İslam mezhepleri Tarihinde Metodoloji Sorunu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Sönmez Kutlu, Mezhepler Tarihine Giriş, İstanbul 2008
- Ethem Ruhi Fığlalı, Mezhepler Tarihine Giriş, İzmir 2007
- Sönmez Kutlu, İslam Mezhepleri Tarihinde Usul Sorunu , İSAV, İslami İlimlerde Metodoloji (Usul) Meselesi, 27-28 Eylül 2003 , II/391-440
- Mehmet Ali Büyükkara, İslam Mezhepleri Tarihi İle İlgili Metodolojik Problemler , İSAV, İslami İlimlerde Metodoloji (Usul) Meselesi, 27-28 Eylül 2003 , II/441-510.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öğrenciler Mezhepler Tarihi Metodolojisi ile ilgili gereken hususlar hakkında bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirirler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ahmet.baglioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14:00 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51