DERS ADI

: Topluma Dayalı Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5019 Topluma Dayalı Eğitim SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESİN ERGÖNÜL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Topluma dayalı/yönelik eğitim kavramları, genel ilkeler, dünyada ve Türkiye'deki uygulama örnekleri, topluma dayalı eğitimin önündeki engeller konusunda bilgi ve beceri kazanma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Topluma yönelik /dayalı eğitim kavramını tanımlayabilme
2   Topluma yönelik/dayalı eğitim ilkelerini tanımlayabilme
3   Topluma yönelik/dayalı eğitim yöntemlerini tanımlayabilme
4   Topluma yönelik/dayalı eğitimde değerlendirme yöntemlerini tanımlayabilme
5   Topluma yönelik/dayalı eğitimin önündeki engelleri tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Topluma yönelik eğitim Topluma dayalı eğitim Topluma yönelik eğitim ilkeleri Topluma dayalı eğitim ilkeleri Topluma yönelik eğitim yöntemleri Topluma dayalı eğitim yöntemleri
2 Topluma dayalı eğitimde değerlendirme Topluma dayalı eğitimde değerlendirme örnekleri Topluma yönelik eğitimde değerlendirme Topluma yönelik eğitimde değerlendirme örnekleri
3 Topluma dayalı eğitim programı oluşturma Topluma yönelik eğitim programı oluşturma Topluma yönelik/dayalı eğitimin toplum üzerindeki etkileri
4 Topluma yönelik/dayalı eğitimin sağlık sistemi üzerindeki etkileri Topluma dayalı eğitimin önündeki engeller

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Handbook of Community-Based Education: Theory and Practices; Schmidt H., Magzoub M.E.M.A. et al, 2000.

Saçaklıoğlu F.B., Türk M. Topluma yönelik- Topluma Dayalı Tıp Eğitimi Neden ve Nasıl Toplum ve hekim 2001; 16 (3).

Magzoub M.E.M.A, Schmidt HG. A Taxonomy of Community-based Medical Education. Academic Medicine 2000, 75 (7): 699-707.

Worley P. Integrity: The Key to Quality in Community-based Medical Education (Part Two)Education for Health, 2002; 15 (2): 129-138.

Musal B., Aksakoglu G., Ucku R. Community-Based Education Programme of Dokuz Eylul School of Medicine. Education for Health July 2003; 16 (2): 218-221. 2.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Uygulama
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.musal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14-16

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 4 2 8
Örnek olay çalışması (ödev sunumları) 4 2 8
Ders Anlatımı (öğr.üye vesunumu ve makale saati) 16 1 16
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 15 60
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555