DERS ADI

: İletişim Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5022 İletişim Becerileri SEÇMELİ 1 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESİN ERGÖNÜL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sağlık hizmetlerinde iletişim becerilerinin önemi, temel iletişim becerileri ilkeleri, hasta hekim ilişkileri, karmaşık-zor durumlarda iletişim becerilerinin önemi, grup dinamikleri konularında bilgi ve beceri kazanma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel iletişim becerilerinin öğelerini açıklayabilme
2   Dinleme, sözlü, sözsüz, empati ve açık iletişim becerisi ilkelerini açıklayabilme
3   Etkin geribildirim alma ve verme ilkelerini açıklayabilme
4   Grup dinamiklerinde temel iletişim becerilerinin yerini tartışabilme
5   Eğitici yaklaşımında iletişim becerilerinin rolünü açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim nedir Temel iletişim becerilerinin öğeleri Dinleme, Sözlü, Sözlü Sözsüz Empati Empati basamakları açık iletişim becerisi Eğitimde geribildirimin önemi Etkin geribildirim alma ve verme ilkeleri makale saati
2 Eğiticinin sahip olması gereken iletişim becerileri Öğrenci tutum ve yaklaşımları Grup dinamikleri kapsamında iletişim becerileri Zor durumlarda iletişim Hasta hekim iletişimi Ekip çalışmasında iletişim Film gösterimi ve tartışma Makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lloyd M, Bor R. Why is good communication important Com mu ni ca ti on Skills for Medi ci ne. 1st ed. Lon don: Churc hill Li ving ston Inc.,1996.
Maguire P. Can communication skills be taught Br J Hosp Med 1990;43(3):215-6.
Dökmen U. Interpersonal communication in our art and daily life: Either fear of wisdom or loneliness. Communication Conflicts and Empathy In Art and Daily Life. 3rd ed. Is tan bul: Sistem Publisher; 1996. p.207-302.
Gordon T, Ed wards WS. Communication barriers.
Ma king the patient your partner. Communication skills for doctors and ot her
care giver. 1st ed. Is tan bul: Sistem Publisher; 1997. p.106-29.
Silver man J, Kurtz SM, Draper J. Defining what to teach and learn: An overview of communication skills curriculum. Skills for Communicating with Patients. 1st ed. Abingdon, UK: Radc lif fe Me di cal Press, 1998. p.1-17.
World federa ti on for medical education. The Edinburgh Declaration. Lancet 1988;2(8068): 464.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Film izlemi ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sema.ozan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pazartesi 14-16

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama (film gösterimi ve tartışma) 1 3 3
Örnek olay çalışması (makale saati) 1 3 3
Ders Anlatımı 15 1 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 15 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 3 6
Ödev Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55