DERS ADI

: BLOK 4 (Ölçme Değerlendirme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5014 BLOK 4 (Ölçme Değerlendirme) ZORUNLU 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SERAP KONAKCI

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ölçme değerlendirme genel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma, tıp ve sağlık eğitim alanlarının farklı düzeylerinde kullanılan ölçme değerlendirme sistemlerini tasarlayabilme, bu sistemlere uygun ölçme değerlendirme gereçlerini seçebilme/geliştirebilme ve bu sistemleri değerlendirebilmek için bilgi ve becerileri kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme, değerlendirme ile ilgili tanımlamaları açıklama, genel kavram ve ilkeleri yorumlama
2   Bilgi, beceri ve tutum alanlarına özgü ölçme değerlendirme yaklaşımlarını ve modellerini sınıflandırabilme, farklı yöntemlerin olumlu ve olumsuz özelliklerini tartışabilme
3   Eğitim programı ile uyumlu, bütüncül, çok yönlü ve uygulanabilir ölçme değerlendirme sistemi tasarlayabilme
4   Ölçme değerlendirme sistemlerinde eğitimin niteliğine uygun ölçme araçları tasarlayabilme
5   Eğitim programının ölçme değerlendirme sisteminde yer alan uygulamalarının koordinasyonlarını sağlayarak yürütebilme
6   Ölçme değerlendirme sisteminde, öğrenci başarısının izlenmesi ve program değerlendirme amacıyla kullanıma yönelik olarak veri üretebilme ve analiz ederek öneriler geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçme, değerlendirmede temel kavramlara giriş, genel ilkeler ve tanımlar, öğrenci başarısının değerlendirilmesinde ve program değerlendirmedeki rolü, öğrenme davranışları üzerine etkisi. değerlendirmede yeterlik/başarı düzeyinin belirlenmesinde yaklaşımlar.
2 Ölçme değerlendirmede geçerlik ve güvenirliğin tanımı, türleri, test etme yöntemleri, artırmaya yönelik önlemler; ölçme araçlarının taşıması gereken diğer temel özellikler.
3 Tıp eğitimi ve sağlık eğitim alanlarında ölçme değerlendirme uygulamalarında bilgi, beceri, tutum değerlendirme, değerlendirmede çoklu yöntem kullanma, değerlendirme sürecinin değerlendirme alanına göre taşıması gereken özellikler, tıp eğiticilerinin ölçme değerlendirmeci olarak rolleri, hesap verebilirlik ve kalite güvencesi çerçevesinde ölçme değerlendirmenin tıp eğitimindeki rolü
4 Bilgi değerlendirme araçlarının taşıması gereken özellikler, yazılı/sözlü bilgi değerlendirme araçları, yöntemlerin tek tek ele alınması, hazırlanmalarında genel ve yönteme özgü dikkat edilmesi gereken noktalar, bu yöntemlerin olumlu ve olumsuz özellikleri, tıp eğitimi bağlamında kullanımlarının değerlendirilmesi
5 Bilgi değerlendirme yöntemlerine ait sınavların genel istatistiki verilerinin (ortalama, ortanca,standart sapma, ortalama güçlük, minumum maksimum değerler, çarpıklık ve diklik.....) analiz ve yorumlanması
6 Çoktan seçmeli bilgi değerlendirme sınavlarının madde analizleri (madde güçlüğü, madde ayırt ediciliği, çeldirici effektivitesi, madde nokta çift serikorelasyon) uygulanması ve yorumlama
7 Eğitim yönetim sistemleri ve soru bankasının ölçme değerlendirmedeki önemleri ve kullanım kuralları, gelişim sınavları
8 İnvivo/invitro ortamlarda beceri/performans değerlendirmede temel ilkeler, yeterlilik, yetkinlik kavramları, performans değerlendirme ölçmekleri hazırlama, değerlendirmeciler arası tutarlılık
9 Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, özellikleri, planlanması, olumlu olumsuz özellikleri
10 mini-CEX, CORE, DOPS, OSPE , Logbook/karne ve portfolyo değerlendirme yöntemleri özellikleri, plalanması, olumlu olumsuz yanları
11 Tutum ölçeği kullanım alanları ve hazırlama ilkeleri Bilgisayara dayalı değerlendirme yöntemleri Sınav hazırlama ilkeleri Sınav ve soru analizleri Makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 ÜZERİNDEN MİNİMUM 75 PUAN (CB) ALMAK

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.konakci@deu.edu.tr
serapkonakci@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı (sunum ve makale saati) 20 3 60
Örnek olay çalışması (ödev tartışması) 2 2 4
Uygulama 8 2 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 10 40
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama (Blok sonu sınav organizasyonu sorumluları ile görüşüp rapor hazırlama) 2 15 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.65