DERS ADI

: BLOK 2 (Eğitim Yöntemleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5011 BLOK 2 (Eğitim Yöntemleri) ZORUNLU 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ESİN ERGÖNÜL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Aktif ve katılımcı öğrenme kavramları, sunum yöntemleri, küçük grup çalışmaları, mikro ve makro eğitim uygulamaları, beceri eğitimi, Probleme Dayalı ve Taska Dayalı Öğrenim yöntemi konularında bilgi ve beceri kazandırma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aktif ve katılımcı öğrenme kavramlarını tartışabilme
2   Etkin sunum ilkelerini tartışabilme
3   Küçük grup çalışmaları kullanım ilke ve yöntemlerini tartışabilme
4   Etkin sunum planlayabilme ve yapabilme
5   Mikro ve makro eğitim uygulamalarını tanımlayabilme
6   Beceri eğitimi ilke ve basamaklarını tanımlayabilme
7   Beceri eğitimi gereçlerini yapılandırabilme
8   Bir beceri eğitimi planlayabilme
9   Probleme dayalı öğrenim ilke ve basamaklarını tanımlayabilme
10   Probleme dayalı öğrenimde eğitici ve öğrenci rollerini tartışabilme
11   Taska dayalı öğrenim ilke ve basamaklarını tanımlayabilme
12   Taska dayalı öğrenimde eğitici ve öğrenci rollerini tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aktif ve katılımcı öğrenme kavramları Etkin sunum ilkeleri Görsel işitsel araç kullanım ilkeleri Küçük grup çalışmaları kullanım ilke ve yöntemleri Oyunlaştırma, beyin fırtınası ve olgu çalışması kullanım ilkeleri Makale saati
2 Sunum planı hazırlama Mikro ve makro eğitim uygulamaları Beceri eğitimi ilke ve basamakları Beceri eğitimi gereçleri Beceri eğitiminde gösterim ve koçluk Makale saati
3 Standardize/simüle hasta kullanım ilkeleri Probleme dayalı öğrenim ilkeleri Probleme dayalı öğrenimde eğitici ve öğrenci rolleri Probleme dayalı öğrenim uygulama basamakları Probleme dayalı öğrenimde senaryo yazım ilkeleri makale saati
4 Grup dinamikleri içerik ve süreklilik davranışları Grup dinamikleri-eğitim grubunun evreleri Taska dayalı öğrenim ilkeleri Taska dayalı öğrenimde eğitici ve öğrenci rolleri Taska dayalı öğrenim işleyişi ve eğitim gereçleri Makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Patrick J (1992) Training: Research and Practice. London: Academic Press.
Westberg J, Jason H (1996) Fostering Learning in Small Groups: A practical guide.
Barrows HS. Problem Based Learning: An approach to medical education. Springer series on Medical Education, New york, 1980.
Davis MH, Harden RM. AMEE Medical Education Guide No.15: Problem-based learning: A practical guide. Med Teach 1999; 21; 2; 130-154.
Schmidt HG. Educational Aspects of Problem-based learning. In WMG Jochems (Ed.) 1990, Delftse Universitaire Pers.
Thomas RE. Problem based learning; measurable outcomes. Med Educ 1997; 31; 320-329.
Schmidt HG. Problem-based learning: Rationale and description. Med Educ 1983; 17; 11-16.
Barrows HS. A spesific , problem- based , self directed learning method designed to teach medical problem solving skills, and enhance knowledge retention and recall. In HG .Schmidt and M.L De Volder Eds) Tutorials in problem based learning 1984;16-32.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Gözlem
Uygulama
Makale saati
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 ÜZERİNDEN MİNİMUM 75 (CB) ALMA

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sema.ozan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 25 3 75
Örnek olay çalışması 4 3 12
Uygulama 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama ve sunum hazırlama 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 8 32
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85
ÖK.95
ÖK.105
ÖK.115
ÖK.125