DERS ADI

: Cumhuriyet Dönemi Siyasi Yaşam

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 7024 Cumhuriyet Dönemi Siyasi Yaşam ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FEVZİ ÇAKMAK

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans Tezsiz (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dersin amacı, İkinci Meşrutiyet'ten günümüze kadar Türkiye'nin siyasi hayatında rol oynamış parti, dernek ve liderler hakkında bilgi vermektir. Türk siyasetinin temel aktörlerini incelemek, Türk siyasetindeki değişim ve süreklilik alanlarını belirlemek, Türk siyasetinin dinamik yönlerini, demokratikleşme sürecini ve temel sorun alanlarını belirlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk siyasetinin temel parametrelerini analiz edebilme
2   Padişahlık(Sultanlık) rejiminden temsili sisteme geçiş sürecini yorumlayabilme
3   Türk siyasetinde temel sorun alanlarını analiz edebilme.
4   Siyasi krizleri çözme yolu olarak askeri müdahaleleri karşılaştırıp
5   Türkiye'de cumhuriyetin demokratikleşme sorununu irdeleyebilme
6   Türkiye'de cumhuriyetin demokratikleşme sorununu irdeleyebilme
7   Türkiye'de Partileşmenin siyasal kökenlerini öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kaynakları hakkında bilgilendirme, Kitap tanıtımları
2 II. Abdülhamit Döneminde Muhalefet ve Hürriyetin İlanı
3 Meşrutiyet Dönemi Siyasi Partileri ve İttihat Terakki
4 Siyasi Yaşam ve Türkçülük, Batıcılık, İslamcılık
5 31 Mart Olayı ve Hürriyet ve İtilaf Partisi
6 Mütareke Dönemi İstanbulu ve Siyasi çekişmeler.
7 Milli Mücadele Dönemi İstanbul Hükümetleri ve TBMM
8 Sınav
9 TBMM'de I.Grup ve İkinci Grup
10 Cumhuriyet'in İlanı ve Halk Fırkası
11 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Serbest Cumhuriyet Fırkası
12 Tek Parti Dönemi ve Demokrat Parti
13 27 Mayıs ve Sonrası: Adalet Partisi
14 27 Mayıs ve Sonrası:MHP, MSP,1980 ihtilali

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Tarık Zafer Tunaya, Türkiye de Siyasi Partiler.
2- Niyazi Berkes, Türkiye de Çağdaşlaşma, Ankara,
3- Suna Kili, Türk Anayasa Metinleri.
4- Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi.
5- Bernard Lewis,, Modern Türkiye nin Doğuşu
6- Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, Ankara 1992
7- Hikmet Bila, CHP, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Sunum, Kitap Tanıtımı,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Fevzi ÇAKMAK
fevzi.cakmak@deu.edu.tr
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi Buca İzmir
0 232 301 79 36

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Perşembe 09:00-11:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 2 8 16
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.4
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.7