Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. KÖKSAL ALPTEKİN |
Dersi Alan Birimler |
Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Başta şizofreni olmak üzere psikotik bozuklukların etiyopatogenezinin genetik ve nörokimyasal bileşenlerinin incelenmesi, bu bağlamda davranış ve düşüncelerin nörokimyasal temellerinin gözden geçirilmesi, şizofreni kliniğinin özellikle düşünce ve davranış bozuklukları, bilişsel işlev bozuklukları özelinde incelenmesi ve şizofrenide kullanılan psikofarmakolojik tedavilerin özellikle nörokimyasal boyutu ile incelenmesi hedeflenmiştir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Comprehensive care of schizophrenia ( A textbook of clinical management). Ed. Jeffrey A Lieberman, Robin M Murray. Martin Dunitz ltd., 2001. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı ve sunum. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Davranışın nörokimyasal temelleri, psikotik bozuklukların etiyopatogenezi, genetik ve nörokimyasal bileşenleri, şizofrenide uygulanan psikososyal ve psikofarmakolojik tedaviler, psikotik hastada ruhsal muayene ve değerlendirme ile şizofrenide bilişsel işlevlerin değerlendirilmesi konusundaki bilgi ara ve final sınavı ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
412 4152 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|