DERS ADI

: Psikotik Bozukluklar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBK 5034 Psikotik Bozukluklar SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KÖKSAL ALPTEKİN

Dersi Alan Birimler

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Başta şizofreni olmak üzere psikotik bozuklukların etiyopatogenezinin genetik ve nörokimyasal bileşenlerinin incelenmesi, bu bağlamda davranış ve düşüncelerin nörokimyasal temellerinin gözden geçirilmesi, şizofreni kliniğinin özellikle düşünce ve davranış bozuklukları, bilişsel işlev bozuklukları özelinde incelenmesi ve şizofrenide kullanılan psikofarmakolojik tedavilerin özellikle nörokimyasal boyutu ile incelenmesi hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Davranışın nörokimyasal temellerini anlama.
2   Psikotik bozuklukların etiyopatogenezi, genetik ve nörokimyasal bileşenleri hakkında genel bilgi sahibi olma.
3   Şizofrenide uygulanan psikososyal ve psikofarmakolojik tedaviler konusunda bilgi sahibi olma.
4   Psikotik hastada ruhsal muayene ve değerlendirme konusunda genel bilgiye sahip olma.
5   Şizofrenide bilişsel işlevlerin değerlendirilmesi konusunda temel bilgi ve beceriye sahip olma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Yarıyılı değerlendirme ve gözden geçirme
2 Ruhsal muayene ve değerlendirme 1 -2 (Psikotik hastada)
3 Şizofrenide bilişsel işlevleri değerlendirme 1
4 Şizofrenide bilişsel işlevleri değerlendirme 2
5 Şizofrenide bilişsel işlevleri değerlendirme 3
6 Yarıyılın gözden geçirilmesi Ara sınav
7 Şizofreni genetiği 1
8 Şizofreni genetiği-2
9 Şizofrenide bilişsel işlev bozukluğu teorisi
10 Şizofrenide bilişsel işlevler ve psikofarmakoloji, Şizofrenide beyin görüntüleme bulguları
11 Şizofrenide psikososyal tedaviler
12 Şizofrenide nöroplastisite ve psikososyal etkenlerin rolü 1
13 Şizofrenide nöroplastisite ve psikososyal etkenlerin rolü 2
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Comprehensive care of schizophrenia ( A textbook of clinical management). Ed. Jeffrey A Lieberman, Robin M Murray. Martin Dunitz ltd., 2001.
Molecular Neurobiology. Fort he Clinician (Review of Psychiatry Series vol.22). Ed. Dennis S. Charney. American Psychiatric Publishing, Inc. Arlington VA, 2003.
Essential Psychopharmacology. Neuroscientific basis and practical applications. Stephen M Stahl. Cambridge University Press, 2000.
Schizophrenia Bulletin, Schizophrenia Research, Biological Psychiatry, Arch General Psychiatry, J Clinical Psychiatry, Brain Research gibi güncel dergiler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Davranışın nörokimyasal temelleri, psikotik bozuklukların etiyopatogenezi, genetik ve nörokimyasal bileşenleri, şizofrenide uygulanan psikososyal ve psikofarmakolojik tedaviler, psikotik hastada ruhsal muayene ve değerlendirme ile şizofrenide bilişsel işlevlerin değerlendirilmesi konusundaki bilgi ara ve final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

412 4152

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Vize Sınavına Hazırlık 1 21 21
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55