DERS ADI

: Hareket Bozukluklarında Elektrofizyolojik İncelemeler ve Botulinum Toksin Uyg.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBK 5037 Hareket Bozukluklarında Elektrofizyolojik İncelemeler ve Botulinum Toksin Uyg. SEÇMELİ 1 4 0 9

Dersi Veren Birim

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAİF ÇAKMUR

Dersi Alan Birimler

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tremor, myoklonus ve distoni tanısında elektrofizyolojik inceleme yöntemlerinin kullanımı, distoni, spastisite ve hemifasial spazm gibi hastalıklarda doğrudan ya da EMG rehberliğinde botulinum toksin uygulama yöntem ve ilkelerinin öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tremor, myoklonus ve distoni kavramlarının öğrenilmesi.
2   Distoni, spastisite ve hemifasial spazm gibi hastalıklar hakkında bilgi sahibi olma
3   Elektrofizyoloji, EMG ve Transkraniyal Manyetik Stimülasyonun temel ilkelerini öğrenme.
4   Tremor, myoklonus ve distoni tanısında elektrofizyolojik inceleme yöntemlerinin kullanımı konusunda genel bilgi sahibi olma
5   Botulinum toksin uygulama yönteminin etki mekanizması, uygulama alanlarının ve ilkelerinin öğrenilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Elektrofizyolojinin temel ilkeleri
2 EMG temel ilkeler
3 EMG ve Hareket Bozukluklarında Kullanımı
4 Somatosensoriel Uyarılmış Potansiyeller
5 Somatosensoriel Uyarılmış Potansiyeller ve Hareket Bozuklukları
6 Ara sınav
7 Transkraniyal Manyetik Stimülasyonun temel ilkeleri
8 Transkraniyal Manyetik Stimülasyon ve Hareket Bozuklukları
9 Tremor kayıtlamaları ve Aksellerometrik analiz
10 Kraniyal Refleksler
11 Botulinum Toksininin Yapısı, Etki Mekanizması ve Günümüzdeki Uygulama Alanları
12 EMG nin Botulinum Toksin Uygulamalarında Kullanımı
13 Kraniyal ve Servikal Bölge Hastalıklarında Botulinum Toksin Tedavisi
14 Spastisite ve diğer nörolojik durumlarda Botulinum Toksin Tedavisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Handbook of Clinical Neurophysiology, Vol 1, Movement Disorders, Edi. Mark Hallet, Elsevier, Amsterdam, 2003.
Yardımcı kaynaklar:
Movement Disorders: Neurologic Principles and Practice, Raymond L Watts (Editor), William C Koller (Editor), McGraw-Hill Professional Publishing, 2004
Electromyography and Neuromuscular Disorders: Clinical-Electrophysiologic Correlations, David C. Preston, Barbara E. Shapiro, Butterworth Heinemann, 1998
Elektromyografi, Cumhur Ertekin, 2006.
Referanslar: -
Diğer ders materyalleri: -

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal ders ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

412 4051

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Uygulama 15 4 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 4 5 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 219

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.144
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.5444