DERS ADI

: Motor Kontrol Fizyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 5037 Motor Kontrol Fizyolojisi SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. İBRAHİM ÖZTURA

Dersi Alan Birimler

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans
Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Motor kontrolün kortikal, bazal gangliyon, serebellum, spinal kord düzeylerinde organizasyonunun, motor kontrol fizyolojisinde MRG, fonksiyonel görüntüleme, elektrofizyolojinin kullanım ilkelerinin öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Motor kontrolün kortikal, bazal gangliyon, serebellum, spinal kord düzeylerinde organizasyonunun öğrenilmesi
2   Motor sistem anatomisinin öğrenilmesi
3   Motor kontrol fizyolojisinde MRG, fonksiyonel görüntüleme hakkında bilgi sahibi olma
4   Elektrofizyolojinin kullanım ilkelerinin öğrenilmesi
5   Motor nöron ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Motor organizasyon düzeyleri (Med spinalis, Beyinsapı , Korteks)
2 Motor kontrolün kortikal, bazal gangliyon, serebellum düzeylerinde organizasyonu
3 Motor kontrol fizyolojisinde elektrofizyolojinin kullanımı (genel ilkeler)
4 Motor kontrol fizyolojisinde elektrofizyolojinin kullanımı (H refleksi)
5 Motor kontrol fizyolojisinde elektrofizyolojinin kullanımı (F yanıtı)
6 Motor kontrol fizyolojisinde elektrofizyolojinin ve transkranyal manyetik stimulasyonun kullanımı
7 Refleksoloji
8 PROBLEME DAYALI ÇALIŞMA
9 Arasınav
10 Motor nöron ve hastalıkları
11 Görüntüleme yöntemleri ile motor sistemle ilgili anatomi-I (serebellum/bazal ganglion/korteks)
12 Görüntüleme yöntemleri ile motor sistemle ilgili anatomi-II (kas/medulla spinalis/beyinsapı)
13 Motor sistem özelinde santral sinir sisteminin fonksiyonel görüntülemesi
14 PROBLEME DAYALI ÇALIŞMA Oturum 1

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Principles of neural science, Kandel, Schwartz, Jessel, Appleton and Lange
Yardımcı kaynaklar: The new cognitive neurosciences, Michael S.Gazzaniga, MIT
Physiology of behaviour, Neill R.Carlson, Allyn and Bacon
Fundamental neuroscience, Squire, Bloom, McConnell, Roberts, Spitzer, Zigmond, Academic press Handbook of psychophysiology, John T.Cappioppo, Louis G.Tassinary, Gary G.Berntson, University of Cambridge
Referanslar: -
Diğer ders materyalleri: -

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

kuramsal ders

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile değerlendirilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

412 4062

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Vize Sınavına Hazırlık 1 21 21
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.544