Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. TİJEN ERDUT |
Dersi Alan Birimler |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Amacı |
Corporate social responsibility can contribute to enriching social dialogue with its new tools (codes of conduct, socially responsible investment). But, an active dialogue with other parts of society is critical since an organization cannot define its social responsibilities on its own. That s why corporate social responsibility has to be questioned. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Suzanne YOUNG, Vijaya THYIL; Governance, employees and CSR: Integration is the key to unlocking value, Asia Pacific Journal of Human Resources. Vol. 47, No. 2, 2009, s. 167 185. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Review essays |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
The assessment and evaluation instruments are examinations and review essays for the learning outcomes 1 (to describe the concept of corporate social responsibility), 4 (to analyses the contents, the scope and the wording of social standards), and 3 (to show the differences between core labour standards, social labelling, ethical investment and sourcing, in-house codes of conduct and certified external codes). |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
e-mail: tijen.erdut@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Monday, 15.30-17.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|