DERS ADI

: Yaşam Kalitesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 6104 Yaşam Kalitesi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FARUK SAPANCALI

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Amacı

Toplumsal açıdan nitelikli bir yaşamın öznel ve nesnel koşulları ile bunların etkilerini inceleyebilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaşam Kalitesi kavramının tanımlayabilme
2   Sosyal politika ve yaşam kalitesi ilişkisini açıklayabilme
3   Yaşam kalitesinin öznel ve nesnel unsurları belirlemek ve değerlendirebilme
4   Temel göstergeler ve ölçümler bağlamında çeşitli ülkelerde yaşam kalitesi düzeylerini analiz edebilme
5   Türkiye de yaşam kalitesini gözden geçirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı
2 Yaşam Kalitesi Kavramı ve Gelişimi
3 Yaşam Kalitesine İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar
4 Yaşam Kalitesine ilişkin Görgül Yaklaşımlar
5 Genel Olarak Yaşam Kalitesi Bileşenleri
6 Maddi Yaşam Kalitesi Bileşenleri: Para ve Büyüme
7 Sağlık ve Yaşam Kalitesi İlişkisi
8 Sağlık ve Yaşam Kalitesi İlişkisi
9 Eğitim ve Yaşam Kalitesi
10 Güven, Güvenlik ve Yaşam Kalitesi İlişkisi.
11 Yaşam kalitesinde bireysel ve toplumsal ilişkilerin rolü
12 Barınma Biçimleri ve Yaşam Kalitesi
13 Çalışma Yaşamı Kalitesi
14 Özgürlük, Demokrasi ve Yaşam Kalitesi
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Faruk Sapancalı: Yaşam Kalitesi. Altın Nokta Yayınevi, İzmir, 2009.
Yardımcı kaynaklar: OECD: Well-being of Nations. Paris, 2001.
EOROFOUND: Second European Quality of Life Survey. Luxembourg, 2009.
Amartya SEN: Özgürlükle Kalkınma. Ayrıntı yayınları, İstanbul, 2004.
R. Rose- Y.Z. Özcan: First European Quality of Life Survey: Quality of Life in Turkey. Eurofound, Luxembourg, 2007.
David Phillips: Quality of Life. Rotledge, New York, 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Temel kavram ve kuramların sınıf ortamında öğretim üyesi tarafından anlatılması ardından öğrencilerin hazırlayacakları seminer çalışmalarının sunulması ve tartışılması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511